شهید مهدی رضایی مجد شهیدی از میان ۲۵۰۰ شهید فوتبالیست کشور است که مدال سرخ حسینی را به جای مدال زرین قهرمانی انتخاب کرد تا از اسلام و کشور دفاع کند
کد خبر: ۹۴۹۶۳۷۳
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، شهید «مهدی رضایی مجد» کاپیتان اسبق تیم ملی جوانان ایران و عضو باشگاه پرسپولیس اکباتان و تهران جوان در روز ۱۰ اسفند سال ۶۵ در عملیات تکمیلی کربلای ۵ در منطقه عمومی شلمچه به فیض شهادت نائل شد. مهدی دهم اسفند ماه به دنیا آمد و دهم اسفند ماه هم به سوی معبود خود شتافت.

مهدی سرآمد اخلاق بود و همواره تلاش می کرد بین ‏سه ضلع ورزش، جنگ و مذهب ارتباطی نزدیک برقرار کند. او همواره ویژگی های خوب جبهه و جنگ را به محیط های ‏ورزشی می آورد و ورزش را هم به جبهه می برد. دوستان ورزشی و جبهه ای را هم در هیات های مذهبی شرکت می داد و ‏حضوری فعال در هیات های مذهبی داشت.

مهدی رضایی مجد فرزند حاج حسین ورزشکار باستانی در زمستان سال ۱۳۴۲ در محله‌ پاچنار در یکی از محلات کهن تهران به دنیا آمد. مهدی رضایی مجد زمانی به دنیا آمد که امام خمینی (ره) در تبعید به سر می برد. و مصداق این پیام تاریخی امام هستند که می فرمایند: یاران واقعی من یا در آغوش مادرنشان هستند یا اینکه متولد نشده اند. 

مهدی رضایی مجد همدوره امیر قلعه نویی، صمد مرفاوی، مصطفی قنبرپور و بسیاری از چهره های مطرح دیگر فوتبال ‏بود. مهدی ۱۵ گل برای تیم ملی جوانان زد و کاپیتان تیم ملی جوانان بود. یکی از گل های به یاد ماندنی او در بازی ایران و کره ‏جنوبی زده شد در مسابقات جام قهرمانی در بنگلادش که فدراسیون تیم ملی جوانان را به جای تیم ملی بزرگسالان به مسابقات ‏اعزام کرده بود.‏

رضایی مجد بعد از حضور در اکباتان و تهران جوان به پرسپولیس پیوست، پرسپولیسی که پر بود از ستاره های آن سالهای فوتبال ایران و سرمربی سخت پسندش علی پروین بود. علی پروین مهدی رضایی مجد را جانشین ستاره آن سال‌های پرسپولیس ناصر محمدخانی می دانست.

رضائی مجد با این که به پرسپولیس رویایی آن سالها پیوست ولی هیچگاه در این تیم دیده نشد، کاپیتان تیم ملی جوانان ایران و یکی از خوش تکنیک های آن روزهای فوتبال ایران، به جای بازی با توپ فوتبال، به جبهه های جنگ رفت و در عملیات تکمیلی کربلای پنج و در اسفند سال ۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

مهدی رضایی مجد کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال جوانان ایران وقتی شهید شد، زیر لباس بسیجی، پیراهن تیم ملی ، گرمکن و ساق ورزشی فوتبال بر تن داشت. او ساق قرمز رنگ، شلوار آبی سه خط و یک پیراهن سفید زیر لباس بسیجی پوشیده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جانباز سرافراز عرصه خبر و رسانه، رضا رضایی مجد برادر بزرگوار این شهید والامقام است. 

روحش شاد و یادش همیشه عزیز

خبرنگار میثم پاشنگ 

ارسال نظرات