مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  گفت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۵ اسفند ماه جاری)، سروآباد و دهگلان دارای رنگ زرد (نسبتا پرخطر) هستند.
کد خبر: ۹۴۹۶۶۱۶
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

بهرام کندایی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: در رنگ بندی اخیر در مقایسه با هفته قبل، سروآباد از رنگ بندی آبی به رنگ زرد (نسبتا پرخطر) تغییر یافت و بر این اساس دهگلان و سروآباد زرد رنگ و بقیه شهرستان‌ها همچنان آبی رنگ (بی خطر) هستند.

وی افزود: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (۱۲ اسفند ماه جاری) در کشور و در مقایسه با هفته قبل، تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد افزایش پیدا کرده و از تعداد شهرستان‌های آبی کم شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر این اساس تعداد یک شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۱۳ شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۱۱۸ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۳۱۶ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته‌اند.

دکتر کندایی یادآور شد: روند ابتلا به کرونا در کشور و استان از۲ هفته قبل روند افزایشی دارد که می‌تواند به عنوان زنگ خطر قلمداد شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ریسک ابتلا به بیماری‌های تنفسی از قبیل کرونا، سرماخوردگی و آنفلوانزا، کماکان اقدامات پیشگیرانه از قبیل زدن ماسک، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توصیه می‌شود.

کرونا از سفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان بیش از ۲ هزار قربانی بر جای گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات