خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام کمیلی، نیمه شعبان را بهترین فرصت برای معرفی امام عصر(عج) و ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه دانست و گفت: دشمن می داند با رواج دین اسلام و فرهنگ تشیع و مهدوی در جامعه؛ افکار و دیدگاه های آنها در بین مردم جایی ندارد و در حاشیه قرار می‌گیرند بنابراین از این موضوع وحشت دارند و با اسلام و فرهنگ مهدوی مقابله می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۹۶۷۰۶
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

حجت الاسلام حسین کمیلی مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌ جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت ایام ماه شعبان و میلاد امام عصر(عج) گفت: بنیاد مهدویت یک سَمَن مردمی است که توسط حجت الاسلام قرائتی و تعدادی از هیئت امنای بنیاد در سال ۱۳۷۹ شروع به کار کرد که از موسسات فرهنگی و مذهبی زیر مجموعه دفتر مقام معظم رهبری است.

وی اظهار داشت: تاسیس مرکزی تخصصی مهدویت در حوزه علمیه قم از جمله دستاورد‌های بنیاد مهدویت است که سالانه فارغ التحصیلان بسیار زیادی در مقاطع مختلف با مدارک  بالا و دکتری مهدویت از حوزه علمیه قم دارد.

حجت الاسلام کمیلی گفت: با توجه به اینکه بنیاد مهدویت یک نهاد مردمی است بودجه دولتی ندارد و بیشتر اعتبارات آن از سوی مردم و خیرین تامین می‌شود.


مهمترین وظیفه بنیاد مهدویت؛ توسعه و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت است

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌ جنوبی گفت: مهمترین هدف و فعالیت بنیاد در راستای ترویج و توسعه فرهنگ انتظار و مهدویت است که در ایام نهم ربیع و نیمه شعبان این فعالیت‌ها جدی‌تر و پر رنگ‌تر دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش مهدویت در دستگاه‌های اجرایی بخشی از کار بنیاد مهدویت است که چندین سال است در قالب تفاهم نامه با ستاد اجرایی ادارات اجرا می‌شود.

حجت الاسلام کمیلی، به اجرای طرح "یاران موعود" توسط بنیاد مهدویت در دانشگاه‌ها و مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش تخصصی اساتید مهدویت در استان و شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های بنیاد مهدویت است.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌ جنوبی از برگزاری دو مسابقه کتاب خوانی در ایام شعبان و ولادت امام عصر (عج) در استان خبر داد و افزود: از این مسابقات یک مورد ویژه حوزه علمیه و دیگری برای عموم مردم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه جشن‌های ولادت ائمه اطهار (ع) و مراسم‌های مذهبی بایستی به صورت مردمی اجرا شود، گفت: بنیاد مهدویت در برگزاری مراسم‌ها بیشتر در زمینه محتوایی برنامه‌ها کمک می‌کند و بیشتر هماهنگی و معرفی سخنران برنامه‌ها را بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: امسال در ایام شعبان؛ سه سخنران کشوری از مرکز مهدویت قم به استان دعوت شدند که نیمه شعبان در شهرستان خوسف، بیرجند و درح سخنرانی خواهند داشت.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان اینکه افضل اعمال بشر انتظار فرج است، گفت: انتظار یکی از وظایف مهم شخص منتظر است و بحث انتظار خاص مذهب ما نیست و حتی اهل سنت نیز به طور جدی قائل به این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه اعتقاد به منجی در تمام ادیان بوده و هست، گفت: منتظِر بایستی یک شباهتی به فردی که در انتظار اوست داشته باشد، بنابراین همه ما بایستی در اعمال، اخلاق، گفتار و رفتار به گونه‌ای باشیم که اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) از ما انتظار دارند.

حجت الاسلام کمیلی افزود: در بحث انتظار امروز ما دو وظیفه داریم؛ اول اینکه امام زمان(عج) را به خوبی بشناسیم و همچنین ایشان را به خوبی معرفی کنیم که متاسفانه در هر دو زمینه مشکل داریم.

امام شناسی و داشتن معرفت مهمترین راه مقابله با اسلام ستیزی دشمنان است

مدیر بنیاد مهدویت استان مطرح کرد: اگر مردم امام غائب را به درستی بشناسند و ایشان را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانند و به این حقیقت ایمان و معرفت داشته باشند؛ قطعا برخورد‌ها متفاوت و بهتر می‌شود و رذائل اخلاقی کمتر خواهد بود.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، به هجمه و توهین دشمنان به اسلام و فرهنگ مهدویت اشاره کرد و افزود: ترس آن‌ها از مفید، موثر و کاربردی بودن اندیشه اسلامی و مهدوی است.

وی ادامه داد: دشمن؛ اسلام و مذهب شیعه را به عنوان دین توانمند و مذهب پویا به خوبی شناخته است و دریافته اند که اگر دین اسلام و فرهنگ مهدوی در جامعه رواج پیدا کند، اندیشه آن‌ها در بین مردم جایی ندارد و در حاشیه قرار می‌گیرند بنابراین از این وحشت دارند و با اسلام و فرهنگ مهدوی مقابله می‌کنند.

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه بهترین راه مقابله با اسلام ستیزی دشمنان گسترش اصل معرفت و امام شناسی است، گفت: اگر ما معرفت درستی پیدا کنیم و امام شناس واقعی باشیم هرگز راه را اشتباه نخواهیم رفت.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی نیمه شعبان را فرصت ادای حق و دِین به امام زمان (عج) دانست و گفت: انشاءالله در این ایام مردم برای ترویج فرهنگ مهدوی تلاش کنند و روزی برسد که همگان برای برگزاری این جشن میلاد با تمام توان به صحنه بیایند و به زودی شاهد ظهور حضرت مهدی(عج) باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها