مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون با پرداخت تسهیلات برای بیش‌از ۲۱ هزار نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در استان شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۴۹۶۷۲۵
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سید مهدی عبادی، مدیر کل امداد  امام خمینی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: کمیته امداد دومین نهادی بود که ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان مستقیم بنیانگذار کبیر انقلاب تاسیس و به دلیل فقر شدیدی که در جامعه وجود داشت، هدف خود را تنها حمایت صرف از نیازمندان دانست اما در سال ۹۴ اساسنامه این نهاد مجددا بازنگری و به نظر مقام معظم رهبری رسید که در آن به توانمندسازی خانواده‌ ها تاکید اساسی شد و مسیر امداد را تغییر داد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال بنام سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، امداد نیز در همین مسیر توانست گام‌ هایی را بردارد و دوره‌ های آموزشی را ویژه راهبران شغلی برگزار کند تا فضای ذهنی راهبران را از حالت سنتی به سمت کارهای علمی و دانش‌ بنیان تغییر دهد بگونه ای که امروز این راهبران می‌ توانند در فضای مجازی به‌ راحتی فعالیت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان افزود: همچنین رویدادهای کارآفرینی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحت پوشش کمیته امداد در سه شهرستان زاهدان، زابل و ایرانشهر برگزار و ۳۵ شرکت دانش‌ بنیان با کمک پارک علم و فناوری با دانشجویان ارتباط گرفتند که منجر به اتفاقات خوبی شده است.

سید مهدی عبادی ادامه داد: در طول سه سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اعطای تسهیلات اشتغال به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که امسال به یک‌هزارو ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته و این تسهیلات ویژه پنج دهک اول است.

این مسئول بیان کرد: از این میزان اعتبار اختصاص یافته به تسهیلات اشتغال تا امروز حدود یک‌هزار میلیارد تومان جذب و ۲۱ هزار فرصت شغلی نیز در این رابطه ایجاد شده است.

وی گفت: همچنین خرید ۵۰۰ دستگاه تاکسی برای مددجویان تحت پوشش با همکاری معاونت عمرانی استانداری، مجموعه تاکسیرانی و ۲ بانک عامل توسعه تعاون و سپه در حال انجام است و مردم زاهدان بزودی شاهد حضور خودروهای سورن پلاس در سطح شهر خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان افزود: یکی از دغدغه‌ های کمیته امداد، بحث تردد مددجویان و حضور در ادارات است که با توجه به گستره وسیع استان، برای مددجویان ایجاد زحمت می‌ کند و خوشبختانه امروز با تعریف سامانه جدیدی به نام "سُها" (soha) این مشکل رفع و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مددجویان نیست.

وی به بحث احداث مسکن برای مددجویان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: طی سه سال گذشته بیش از هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در اشکال مختلف احداث و بازسازی شده و در آینده نزدیک نیز ۲۰ هزار واحد مسکونی که یک چهارم آن سهم استان سیستان و بلوچستان است، به دست ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.

عبادی با بیان اینکه ۱۴ اسفند، روز قرض الحسنه است، گفت: کمیته امداد در کنار کمک‌ های بلاعوض به نیازمندان، کمک‌ های معوض را نیز دارد که به صورت وام قرض الحسنه، بدون سود، بدون کارمزد و بدون جریمه دیرکرد هست و تاکنون هفت هزار و ۳۱۷ فقره وام در زمینه‌ های مختلف به مددجویان تحت پوشش و نیازمندان با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده است.

وی با اشاره به طرح "قرض ماندگار" افزود: صندوق قرض‌ الحسنه امداد ولایت با اجرای طرح قرض ماندگار در نظر دارد از محل سپرده‌ های قرض‌ الحسنه خیران و نیکوکاران گرهی از مشکلات مددجویان و اقشار آسیب‌ پذیر باز کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از کارهایی که کمیته امداد با جدیت دنبال می‌ کند، بحث توانمندسازی فرزندان خانواده‌ های مددجو با کمک به تحصیل این عزیزان است که امروز بیش از ۱۴۵ هزار دانش‌ آموز و سه هزارو ۵۰۰ دانشجو از خدمات این نهاد بهره‌ مند می‌ شوند.

وی به بیمه‌ های تامین اجتماعی در کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: امروز برای تعداد زیادی از مددجویان مانند یک کارمند از طرف کمیته امداد هزینه بیمه پرداخت می‌ شود و ۲۸۴ نفر نیز بازنشسته مددجوی این نهاد در تامین اجتماعی هستند که پرونده آنان از امداد به تامین اجتماعی رفته و مستمری‌ بگیر تامین اجتماعی شده اند.

ارسال نظرات