فرمانده سپاه ناحیه اراک تاکید کرد

ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی گفت: جهاد تبیین در فضای مجازی به عنوان یک جریان جهادی و انقلابی اصیل، برای ابهام زدایی از شبهات، اخبار جعلی و تحریف در سطح جامعه ضروری است.
کد خبر: ۹۴۹۶۸۰۳
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ سرهنگ پاسدار محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک در رویداد تولید محتوای مرکز فضای مجازی این ناحیه که به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار شد، با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و تبعات مثبت و منفی آن، بایستی از ظرفیت ها و امکانات این فضا در جهت جهاد تبیین به منظور مقابله با توطئه دشمن بهره برد.

وی افزود: دشمن در فضای مجازی از انواع ترفندها و فناوری ها برای مهندسی ذهن؛ گمراهی و تحریف واقعیت استفاده می کند لذا جهاد تبیین در فضای مجازی به عنوان یک جریان جهادی و انقلابی اصیل، برای ابهام زدایی از شبهات، اخبار جعلی و تحریف در سطح جامعه ضروری است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک در بخش دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه امروزه سواد رسانه‌ ای به یک ضرورت تبدیل شده است، تصریح کرد: در حوزه تولید محتوا، اگر دانش و مهارت سواد رسانه‌ای نداشته باشیم، محتوایی که تولید می کنیم اثربخش نخواهد  تولید محتوا، دانش و مهارت سواد رسانه‌ای نداشته باشند، نمی‌توانند اخبار و محتوایی تولید کنند که بتواند اثربخش بود.

سرهنگ مهجوری ادامه داد: حساسیت موضوع فضای مجازی آن چنان جدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها با جملات و تعابیر گوناگون بز لزوم برنامه ریزی، مدیریت، کنترل و راهبری آن تاکید کرده اند؛ و حتی اذعان داشته اند که اگر مشغله کار رهبری را نداشتند شخصا مسئولیت این فضا را عهده دار می شدند که بیانگر ظرافت و اهمیت موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل دیگری که مقام معظم رهبری اشاره کردند جنگ ترکیبی دشمن است که این یکی از بسترهای اصلی این جنگ را عرصه رسانه و فضای مجازی تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات