سرگزی گفت: بیش از 2 هزار دانشجوی بسیجی شیعه و سنی خواهر و برادر از دانشگاه های پایتخت وحدت از ۱۰ تا ۲۱ اسفند ماه با بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۴۹۶۹۱۸
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

ابوالفضل سرگزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: در راستای مدال و نقشه، راهیان نور دو روایت از اردوهای راهیان نور را پشت سر گذاشته ایم، روایت اول روایت جغرافیایی است به این معنا که اگر کاروان راهیان نور، به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شود روایتی از فضای جغرافیایی، مناطق عملیاتی، انجام و نحوه اجرا عملیاتها، پیروزیها و شکست دشمن بیان شده است.

وی در تشریح روایت دوم افزود: در روایت دوم کم‌کم فضا به سمت احساسی کردن روایت ها و آشنایی نسل جوان و آینده ساز انقلاب با سبک زندگی شهداء پیش می رود .

سرگزی با بیان اینکه در روایت دوم با بیان احساسی واقعیات دوران دفاع مقدس مواجه بودیم اذعان داشت: بعد از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و بیانات رهبر پیرامون این بیانیه اعتقاد داریم که یک نگاه نو و جدید باید در راهیان نور ایجاد شود .

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایجاد روایت سوم، ضمن اینکه ما در این روایت به معنویت، اخلاص و احساس و سبک زندگی شهدا می پردازیم، یک عقلانیتی را هم در روایت سوم برای دانشجویان روایت میکنیم که در این روایت سوم ناظر بر بیانات رهبر در گام دوم انقلاب اسلامی که بحث امید به آینده و شناخت گذشته مطرح شده است.

این مسئول تصریح کرد: می توان طرح بسیج دانشجویی و سرتیتر راهیان نور دانشجویی در سال جاری این شعار باشد، برای برداشتن گامهای مفید و موثر در آینده باید گذشته خود را بشناسیم، یعنی باید گذشته دفاع مقدس را به خوبی بشناسیم اگر دهه هشتادی ها آینده را در دانشگاه برای خود یک چشم اندازی ترسیم کنند یک گذشته ای را باید بشناسند، که این اعتقاد در روایت سوم اردوهای راهیان نور گنجانده شده است.

وی در ادامه افزود: در این روایت هرحوزه بسیج دانشجویی، هر دانشگاه مولفه‌های راهیان نور دانشجویی را برای خود استخراج کرده است؛که مولفه ها شامل گام دوم، بیانات رهبر در راستای جهاد تبیین، امید آفرینی، بن بست شکنی، هویت و وحدت پیرامون دانشجویان اهل سنت که از سیستان و بلوچستان به مناطق راهیان نور اعزام می شود، باشد.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه سلمان با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که در مناطق عملیاتی به بحث وحدت پرداخته شود، اگر ما شهدایی مانند حسن باقری که مبنی بر عقلانیت در دفاع مقدس روایت می شود در یادمان شلمچه نوجوان 13ساله اهل سنت به نام شهید سبیل اخلاقی را داریم که جوان ترین و کوچکترین جوان اهل سنت استان و سن پایینی جنگ هشت ساله بوده، سبک زندگی شهید میرحسینی که قائم مقام لشکر 41 و نیروی شهید سلیمانی بود و در پیروزیها و نقطه رهایی که در یادمان شلمچه به آن خواهیم رسید اشاره داشته باشیم.

وی از اعزام دانشجویان بسیجی خواهر و برادر، اعم از شیعه و سنی دانشگاه های سیستان وبلوچستان از ۱۰ تا ۲۱ اسفند ماه با بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی خوزستان یاد خاطر نشان کرد: به طور کلی در روایت سوم اعزام به مناطق جنگی دفاع مقدس ضمن پرداختن به موضوع دفاع مقدس مبنی بر انقلاب اسلامی و ثروتی که رهبر از آن در اعزام راهیان نور یاد می کند در اینجا یک سیر زیارت و سیر اشرفی را برای بچه های بسیج دانشجویی یاد کردند.

سرگزی با تاکید بر این مطلب که اگر دانشجویان سیستانی و بلوچستانی سفر راهیان نور خود را از هویزه محل شهادت شهید حسین علم الهدا که اولین شهید دانشجوی راهیان نور است آغاز کنند، به سبک زندگی شهید در لایه های مختلف دفاع مقدس بپردازند، اظهار داشت: پرداختن به موضوع نفوذ بن بست شکنی، غرور،نقطه رهایی در یادمان آخر که شلمچه و نهلخیر است وداع و اختتامیه راهیان نور در آنجا انجام می شود مهم و اثرگذار خواهد بود.

ارسال نظرات