سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: استان کردستان به مقصدی اصلی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۴۹۷۳۴۴
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، منصور مهرزاد در گردهمایی روسای انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری سراسر کشور در سنندج اظهار کرد: کردستان استانی چهارفصل است، از این‌رو تلاش می‌کنیم با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم زمینه را برای حضور گردشگران در تمام ایام سال ایجاد کنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان افزود: ثبت جهانی منظر فرهنگی، تاریخی هورامان، ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش و سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، ثبت ملی شال‌بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان بافی دیوزناو ظرفیتی مهم برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری کردستان است.

او عنوان کرد: در حال حاضر ٥٧ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان به‌صورت مستمر در حال ارائه خدمات به متقاضیان و گردشگران داخلی و خارجی هستند.

مهرزاد از برگزاری موفقیت‌آمیز فم‌تور‌های متعدد در استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون ٦ فم‌تور از کشور عراق به‌منظور معرفی و بازدید از امکانات و توانمندی‌های حوزه گردشگری سلامت و سایر ظرفیت‌های مربوط به این حوزه به استان برگزار شده است، که نتایج خوبی را به‌دنبال داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: امید است با شناسایی موانع و مشکلات سر راه رونق گردشگری استان بتوانیم بیش از پیش زمینه ارائه خدمات و جذب گردشگران داخلی و خارجی را در استان فراهم کنیم.

در این گردهمایی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان‌های سطح کشور هم ضمن بررسی موانع و مشکلات موجود، پیشنهادات و راهکار‌ها خود را برای توسعه این صنعت در استان کردستان ارائه دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات