سید هادی طباطبایی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان زیر ساخت‌ها موجود، بالغ بر ۴ هزار نفر از دانشجویان استان کرمان به راهیان نور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۹۷۴۱۰
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،سید هادی طباطبایی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان در گفتگویی با اشاره به این‌که امسال تقریبا ۶ هزار نفر متقاضی اعزام به راهیان نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس بودند، گفت: بر اساس زیر ساخت‌ها موجود، بالغ بر ۴ هزار نفر از دانشجویان استان کرمان به راهیان نور اعزام می‌شوند.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان ادامه داد: میزان تقاضا نسبت به سال‌های گذشته، برای حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بیش از ۵ الی ۶ برابر شده است و این مسئله نشان می‌دهد دانشجویان و جوانان استقبال بیشتری برای اعزام به راهیان نور داشته‌اند که این امر نشان دهنده بصیرت، ایمان و تعهد جوانان است.
وی در خصوص زمان اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی کشور ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده اعزام دانشجویان برادران و خواهران از ۱۱ تا ۲۴ اسفند ماه انجام می‌شود.
طباطبایی با بیان این‌که فناوری راهیان نور عظیمی بین نسل انقلابی و شهدای ما برقرار می‌کند، عنوان کرد: در این زمینه سه روایت را برای دانشجویان و جوانان مد نظر قرار داده‌ایم؛ روایت اول در عرصه دفاع مقدس است، روایت دوم تشریح وضعیت از شروع جنگ تا شرایط فعلی و روایت سوم ابعاد معنوی راهیان نور در مناطق عملیاتی و راهبردهایی که جوانان در زمان جنگ به کار می‌بردند، مطرح می‌شود.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: از این روایت‌ها به عنوان مهم‌ترین عوامل آموزش‌دهنده برای عبور از بحران‌ها، موانع و سختی‌ها مطرح می‌شود که با طرح این مسائل، علاوه بر مسائل معنوی که دانشجویان و جوانان انجام می‌دهند، متوجه می‌شوند که ما در دوران جنگ که بیش از ۸۰ کشور دنیا برای از بردن ایران اسلامی، متحد بودند؛ اما جوانان ما در دل این بحران‌ها بزرگ‌ترین فرصت‌ها را ایجاد کردند.
وی اظهار کرد: یکی از معیارهای مهمی که جوانان ما در راهیان نور امسال درک می‌کنند، این است که دانشجویان استقلال، توانمندی، عزت نفس و عزت ملی که جوانان و رزمندگان ما انجام داده‌اند را فرا می‌گیرند و این پیوست برای نسل جدید به منظور عبور از بحران‌ها و سختی‌های کشور است.
طباطبایی با بیان‌ این‌که در مناطق عملیاتی حوزه فرهنگی محتوای غنی در اختیار دانشجویان و جوانان قرار داده می‌شود، تصریح کرد: یکی از اقدامات مد نظر در اردوی راهیان نور، بازدید دانشجویان و جوانان در مناطق عملیاتی و عروج مردان لشکر ۴۱ ثارالله و محل قدم‌های حاج قاسم در عملیات‌های مختلف است تا بتوانیم دانشجویان را با مکتب و اقدامات سپهبد شهید سلیمانی آشنا کنیم.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان خاطرنشان کرد: محتواهای لازم در حوزه جهاد تبیین، شناخت دشمن، کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، تمدن اسلامی و رفتن این تمدن به سمت همه‌گیر شدن و افول تمدن غرب تهیه و در اختیار دانشجویان و جوانان قرار خواهد گرفت تا بتوانیم ظرفیت عظیمی که در عرصه جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری است، عملیاتی کنیم.

 

ارسال نظرات