خبرهای داغ:
همدان-همایش مهدی یاوران با رویکرد افزایش جمعیت و با حضور مدیران و اعضای کانون‌های مساجد در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۴۸۸
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همایش مهدی یاوران و سی‌امین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد با حضور جوانان و زوج‌های جوان شهرستان همدان در مجتمع فرهنگی، هنری بوعلی سینای همدان برگزار شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان در این آئین اظهار کرد: مسجد پایگاه اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و کانون‌های مساجد، هم  برای گسترش معارف اسلام با استفاده از ابزار هنر شکل گرفت.

حجت الاسلام علی عزیزی افزود: تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد استان در ۳۰ سال گذشته از ۱۲ به ۶۰۰ مرکز رسیده که برنامه‌های متنوعی را در طول سال اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: البته در چند سال گذشته مقداری از حجم فعالیت کانون‌های مساجد کاسته شده که دلایل متعددی دارد که یکی از آنها گسترش ویروس کرونا و دیگری کمبود اعتبار مالی بوده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان بیان کرد: با توجه به هجمه‌های شدید فرهنگی در جامعه نیاز بود که کانون‌ها به سمتی سوق داده شوند که مقابل تهاجم فرهنگی بایستند به همین دلیل خوراک فرهنگی را از نظر مالی بالا گرفته و در مقطعی امکانات خوبی به کانون‌ها دادند.

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی دیگر اعتبار مالی خوب و امکانات و تجهیزات کم شد زیرا کانون‌های مساجد مجموعه‌ای غیر دولتی و غیر انتفاعی و از نوع سازمان‌های مردم نهاد است و خود باید به دنبال پیشبرد کار و جذب اعتبار از مجموعه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف عالی نظام باشند.

عزیزی با تأکید بر نقش کانون‌های مساجد در تربیت فرزندان گفت: اگر به وظایف خود درست عمل کرده و هنرمندان متعهدی از دل مسجد تربیت می‌شدند؛ امروز چند هنرمند نمی‌توانستند به اغتشاشات دامن زده و آن را راهبری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با همت و پشتکار مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد بتوان این خلأ را پر کرده و مساجد را به جایگاه موردنظر نظام جمهوری اسلامی رساند.

در این آئین از زوج‌های جوان کانون‌های مساجد شهرستان همدان که در چند ماه گذشته ازدواج کرده بود با اهدای هدیه قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات