در سالروز میلاد مسعود امام زمان(عج)، صحن و سرای حرم امام رضا(ع) میزبان زائران و مجاورانی است که برای حضور در جشن‌های این عید فرخنده به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند و برپایی جشن های شادمانی در ۴۰۰ نقطه شهر مشهد و نیز اجتماع منتظران در شهرستان های استان موید عشق و ارادت مردم به ساحت مقدس اهل بیت (ع) است.
کد خبر: ۹۴۹۷۵۰۹
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

این بسته خبر در حال بروزرسانی است...

بسته خبری خبرنگاران خبرگزاری بسیج خراسان رضوی
،به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت خجسته آخرین مرد نجات، منبع خیر و برکات؛ حضرت مهدی موعود(عج)، خادمان آستان قدس رضوی بار دیگر به استقبال از این عید باسعادت رفتند و با فضاآرایی ویژه و اتخاذ تمهیدات لازم، حرم مطهر رضوی را آماده پذیرایی از دلدادگان امام هشتم(ع) کردند. 

در این راستا، چهار کتیبه بزرگ مناسبتی مزین به آیه شریفه «بقیه الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین»، «من زنده‌ام به عشق تو یا صاحب الزمان(عج)»، «السلام علیک بقیه الله فی ارضه» و «ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی   دل بی‌تو به جان آمد وقت است که بازآیی» بر بالای ایوان‌ صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد چشم‌نوازی می‌کند. 

همچنین پرچم‌های رنگی و کتیبه‌های عمودی «عید مبارک» که به منظور عرض تبریک و شادباش این ایام پربرکت در گوشه و کنار حرم مطهر به ویژه ورودی صحن‌ها نصب شده، حال و هوای عید نیمه شعبان را در این خطه بهشتی در نظر دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) دوچندان کرده است. 

چراغانی صحن و سرای رضوی نیز با نصب ریسه‌های رنگی در صحن‌ها و بست‌های مختلف همچون صحن‌های انقلاب اسلامی، غدیر، کوثر و جمهوری اسلامی تکمیل شده و زائران شب‌ها شاهد جلوه زیبایی از رنگ و نور در جای جای این حریم قدسی هستند. 

گل‌آرایی بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) نیز با استفاده از حدود 50 هزار بوته گل فصلی، اهدایی ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه از شهرهای ورامین و تهران در محل‌های برگزاری مراسم‌های جشن نیمه شعبان در رواق‌های مختلف، آبنماهای صحن‌های آزادی، گوهرشاد و جمهوری اسلامی و ورودی‌ها در حال انجام است.
  
پذیرایی از زائران با اقلام متبرک 

به مناسبت ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج)، علاوه بر دو چایخانه حضرت رضا(ع) در صحن کوثر و باغ رضوان که در دو شیفت صبح و بعدازظهر زیر نظر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی فعال است، چایخانه جدیدی در صحن امام حسن مجتبی(ع) افتتاح خواهد شد تا بر میزان پذیرایی از زائران و مجاوران در حرم مطهر افزوده شود. 

در این راستا، حدود 190 هزار کیک تهیه شده که بین ارادتمندان امام هشتم(ع) در شب و روز عید نیمه شعبان در این چایخانه‌ها توزیع خواهد شد. 

همچنین با مشارکت خادمیاران مهمانسرای حضرت رضا(ع)، در مجموع توزیع 24 هزار لیوان شربت و 24 هزار کیک بین زائران در شب و روز عید نیمه شعبان در چایخانه صحن امام حسن مجتبی(ع) و در دو وعده ناهار و شام روز این عید خجسته در محل مهمانسرا در دستور کار قرار دارد.

اجتماع عظیم «منتظران ظهور» در عرصه میدان شهدای مشهد

اجتماع بزرگ «منتظران ظهور» در روز ولادت حضرت مهدی (ع) از ساعت ۹ صبح در میدان شهدای مشهد برگزار می شود.

مسئول ستاد مردمی اجتماع عظیم منتظران ظهور مشهد گفت: اجتماع بزرگ منتظران ظهور از ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه در میدان شهدای مشهد برگزار خواهد شد که پس از اجتماع به سمت حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کرد.

غلامحسین صفایی افزود: اجتماع بزرگ منتظران ظهور برای هجدهمین سال متولی در ۴۰۰ نقطه و شهر برگزار می‌شود و در واقع این اجتماع انشالله در حال جهانی شدن نیز است.

وی گفت: در این مراسم آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنرانی و مداح این مراسم حاج احمد واعظی  خواهد بود.

نورافشانی تا سلسله محافل شادمانی کوچک خانگی، مساجد  و تکایا در تربت جام

به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) آسمان شهر تربت جام و روستاهای بخش های این شهرستان نورافشانی آسمان شهرستان تربت جام شد.


مردم دیار وحدت آماده اند تا برای امام عصر خود سنگ تمام بگذارند و از جشن های کوچک خانگی تا مساجد در این اتفاق شریک هستند.

حوزه مقاومت بسیج ثامن الائمه علیه السلام در همین راستا اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی " مهر مهدوی" همزمان با توزیع شربت و شیرینی اقدام به نورافشانی آسمان شهر تربت جام نمود.

نورافشانی آسمان روستای حسن آباد بردسکن

مراسم نورافشانی شب میلاد امام زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با حضور اهالی روستای حسن آباد و به همت پایگاه بسیج امام محمد باقر ع روستای حسن اباد برگزار گردید.

 کاروان شادی و نور افشانی نقاط مختلف شهر کاشمر

راه اندازی کاروان شادی و اجرای سرود همراه با نور افشانی در نقاط مختلف شهر کاشمر از ابتکارهای عشاق و منتظران حضرت ولی عصر (عج) این شهرستان بود که پایگاه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام و نهم دی حوزه مقاومت بسیج نبی اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم در این یکی از برنامه های محوری نقش آفرین بود


کاروان خودرویی در داورزن

در شهرستان داورزن هم کاروان خودرویی به همت پایگاه بسیج شهدای مزینان، هیئت علی اصغری مزینان با همراهی حوزه امام رضا شهرستان داورزن ،نیروی انتظامی،راهنمایی این شهرستان پس از عبور از روستاهای غنی آباد،کلاته مزینان،بهمن آباد، سویز، کاهک و در پایان شهر داورزن عشق و ارادت خود را به ساحت امام زمان(عج) ابراز داشتند

ارسال نظرات
پر بیننده ها