مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: نقش مدیران در دستگاه‌ها تعیین‌کننده است و در خط مقدم بهره‌وری دستگاه‌ها قرار دارند.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۴۴
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالله اسکندری روز چهارشنبه در نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج ادارات استان بوشهر با موضوع راهکار‌های ارتقا بهره وری کارمندان ادارات استان اظهار کرد: رسالت بسیج ادارات کمک به انجام بهتر امور و روند خدمت رسانی در ادارات است.
وی با اشاره با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها در بهمن ماه سال جاری، افزود: معظم له در این دیدار و در بیاناتی راهگشا دو درخواست مهم را مطرح فرمودند که مخاطب آن موثرین و برنامه ریزان نظام اداری کشور بود.
مسئول سازمان بسیج کارمندان استان بوشهر تصریح کرد: ایشان ارتقا بهره وری کارکنان دولت و حذف بروکراسی‌های زائد در اخذ مجوز‌ها را مورد تاکید قرار دادند و خواستار ارائه راه حل‌های اثربخش برای آن‌ها شدند.
اسکندری گفت: پس از ایراد بیانات رهبر معظم انقلاب، مطالبات ایشان به مثابه یک فرمان تلقی و ارتقا بهره وری کارمندان در دستور کار هیئت‌های اندیشه‌ورز سازمان بسیج ادارات استان بوشهر قرار گرفت.
مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: نظام اداری آیینه تمام نمای سیاست‌های دولت است و کارآمدی و اثربخشی نظام اداری در کشور به معنای کارآمدی قوه مجریه و سایر قواست و خدای ناکرده ناکارآمدی آن به حساب کلیت نظام نوشته می‌شود.
وی با برشمردن شاخص‌های نظام دیوانی موفق و گره گشا، تاکید کرد: مهمترین شاخص یک نظام اداری موفق، کارآمدی و مقبولیت مردمی است و در این زمینه باید برای اقناع افکار عمومی تلاش مضاعف کرد.
اسکندری نگاه بیرونی به نظام دیوانی را نیازمند ترمیم و بازسازی دانست و گفت: مدیران و کارمندان نباید هراسی از ارزیابی شدن توسط مردم داشته باشند، چه بسا این ارزیابی اصلاح فرایند‌ها و شیوه‌های خدمت رسانی را به دنبال داشته باشد.
مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر یادآور شد: نقش مدیران دستگاه‌ها در افزایش بهره‌وری ممتاز و تعیین‌کننده است و اگر کارمندان را افسران و سربازان بهره‌وری در ادارات بنامیم، مدیران دستگاه‌ها در خط مقدم بهره‌وری دستگاه‌ها قرار دارند.
وی مردم را، ولی نعمتان و صاحبان اصلی نظام دانست و گفت: بر اساس آمار روزانه ۵ میلیون مراجعه مردمی به ادارات و دستگاه‌های اجرایی داریم و رضایتمندی مردم از نظام دیوانی کشور، اثبات کارآمدی نظام و توسعه کشور را به دنبال دارد.
اسکندری ادامه داد: نظام اسلامی به دنبال خدمت‌رسانی صادقانه به مردم است و برای تحقق و مقاوم سازی این هدف، افزایش بهره وری باید دغدغه اصلی مدیران و به فرهنگ غالب در دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات