زنجان _ معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت:٨۵درصد پروژه های محرومیت زدایی کوچک ، زودبازده و عام المنفعه است.
کد خبر: ۹۴۹۸۳۰۶
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷

٨۵ درصد پروژه های محرومیت زدایی کوچک و زودبازده است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، سردار ضیاءالدین حزنی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره جهادگران استان زنجان با اشاره به تعریف محرومیت زدایی اظهار کرد: به مجموعه اقداماتی که به منظور دسترسی افراد جامعه به حداقل امکانات زندگی فردی یا اجتماعی انجام می‌شود، محرومیت زدایی گفته می‌شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با اشاره به اهداف و اهمیت اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی، تصریح کرد: کمک به کاهش فقر، حل مشکل مردم مناطق محروم، پیوند مردم با نظام، ایجاد محبوبیت و اثبات کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی، کمک به دولت در سازندگی و ایجاد همبستگی بین مردم و نظام اسلامی، مهیا نمودن زمینه‌های کار و اشتغال در مناطق محروم و جلوگیری از هدر رفت نیروی کار و... از جمله اهداف قرارگاه محرومیت‌زدایی است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد پروژه‌های عمدتاً کوچک، زودبازده، عام‌المنفعه، فاقد پیچیدگی‌های فنی و تخصصی و... در راستای برقراری امنیت پایدار و کارآمدی نظام در مناطق دور افتاده و حساس اجرا می‌شود، اضافه کرد: به خطر افتادن امنیت پایدار و ایجاد فاصله زیاد بین مردم و نظام، عقب ماندگی کشور و تن‌فروشی، کاهش سطح فرهنگ عمومی جامعه، ایجاد فاصله طبقاتی، خمیدگی جامعه و عدم پیشرفت آن، کاهش سطح بینش و معلومات جامعه، افزایش بیکاری و کاهش امنیت جامعه و ... از جمله پیامد‌های فقر و محرومیت در جامعه است.

سردار حزنی حوزه آب، کشاورزی، سلامت، اشتغال، زیرساخت و مسکن و حوزه امنیت غذایی را از اولویت برنامه‌های محرومیت زدایی برشمرد و افزود: طبق آمار‌های جهانی حدود ۷ درصد ثروت‌های خدادادی دنیا در ایران بوده و ایران یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است و این در نهایت فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد، بلکه احساس فقر، اختلافات طبقاتی و همچنین بی عدالتی در توزیع امکانات و پروژه‌هاست که باعث افزایش ناراحتی می‌شود.

وی عمده‌ترین مشکلات ناشی از فقر و محرومیت را بیکاری اعتیاد، طلاق ناکارآمدی و ... دانست و افزود: طبق فرموده رهبری امروزه اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است و جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم و همچنین ایجاد رعب و وحشت و به هم زدن رابطه مردم با یکدیگر و ایجاد دو دستگی بین مردم است که باید مقابله کرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در پایان با بیان اینکه بایستی یاد بگیریم که مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی خیلی مهم هستند این در حالی است که مقام‌ها و پست‌ها بالا و پایین می‌شوند، ولی این مردم هستند که ثابت می‌مانند، خاطر نشان کرد: داشتن مدیریت پاک خیلی مهم است، تمام مشکلات کشورمان توسط خود مردم قابل حل است و هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند مشکل ما را حل کند، خودمان باید برای مشکلات چاره بیندیشیم و به هم احترام بگذاریم و مشکلات کشور را حل کنیم.

ارسال نظرات