مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی گفت: انقلاب اسلامی در ۴۴ سال اخیر به زنان کشورمان هویتی عزتمندانه بخشیده و آنها را از قید و بند ذلت و خواری نجات داده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۶۷۵
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

انقلاب اسلامی به زنان هویتی عزتمندانه بخشید

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رؤیا احمدیان ظهر دوشنبه در اجلاسیه شهدای زن استان اردبیل در سالن ولایت اظهار کرد: ایران اسلامی ما امروز به وجود شهدا به عنوان الگوهای شایسته و وارسته افتخار می‌کنند و در این مسیر روحیه کربلایی و زینبی زنان ما نیز ستودنی است.

وی یاد و خاطره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان و مجاهدان راه عزت و عظمت را گرامی داشت و تصریح کرد: از بین این شهدا، ۲۱ زن شهیده در استان داریم که در دوران دفاع مقدس توانسته‌اند در صیانت از این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت برسند.

مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی توصیه اصلی این شهدا را به زنان و مردان غیرتمند این مرز و بوم حفظ حجاب و عفاف و دفاع از حریم ولایت عنوان کرد و گفت: در این سنگر باید پاسدار حریم خانواده و صیانت‌کننده اصول و مبانی تربیتی باشیم تا بتوانیم به وظیفه خطیر مادری و همسری شهدا در این سنگر به خوبی عمل کنیم.

احمدیان از حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی برتر زنان و حضرت زینب (س) به عنوان پیام‌رسان عزت و عظمت قیام سیدالشهدا یاد کرد و افزود: دشمن تلاش می‌کند تا در یک خط حرکتی انحرافی زنان و دختران ما را از این الگوها دور کرده و به جای آن برخی الگوهای نامناسب را ارائه کنند.

وی دفاع از کرامت زن مسلمان را به عنوان حق و حقوق مسلم یادآور شد و خاطرنشان کرد: نقش زنان این مرز و بوم در بیداری اسلامی و اعتلای تمدن ارزشی، بسیار با ارزش و ماندگار است.

احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند تا چنین سرمایه‌های معنوی را که شهدا برای ما به ارمغان آوردند، مخدوش جلوه داده و به نوعی مبانی خودخواسته خود را مطرح کند اما هوشیاری زنان در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی توطئه آنها را خنثی کرده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در این ۴۴ سال به زن مسلمان ایرانی هویت و عزت واقعی بخشید و در نقطه مقابل تمدن غرب به نقطه افول اخلاقی و تربیتی رسیده که از زنان به عنوان برده معاصر یاد می‌کند.

مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی ادامه داد: در سایه نظام اسلامی است که بانوان ما امروز در سنگرهای مختلف افتخارآفرینی می‌کنند و قطعاً تداوم این راه عزتمندانه می‌تواند شوکتی واقعی برای همه ما به ارمغان بیاورد.

ارسال نظرات