خبرهای داغ:

نسل انقلابی،پیچیده ترین توطئه های دشمن را شکست داد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: دشمن طی امسال پیچیده ترین توطئه‌ها را علیه نظام جمهوری اسلامی رقم زد ولی به برکت خون شهدا و نسل تربیت شده انقلاب اسلامی ناکام ماند.
کد خبر: ۹۴۹۸۶۷۷
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دزفول سردار عبدالرضا حاجتی در آیین گرامیداشت سردار شهید حاج فریدون غلامی در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول افزود: انقلاب اسلامی ایران با تربیت نسلی انقلابی توانست بزرگترین ابرقدرت‌های دنیا را به زانو درآورد.

وی با بیان اینکه پیچیده ترین کودتاها اواخر شهریورماه با پرچم شهوت رقم خورد، ادامه داد: دشمن ۱۲۰ روز جنگ فعال و کودتای ترکیبی انجام داد تا مملکت را زمین بزند ولی جوانان تربیت شده انقلاب اجازه چنین کاری ندادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: اگر چنین کودتایی در کشوری دیگر رقم می‌خورد آن کشور در نیم روز سقوط می‌کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج فریدون غلامی از جانبازان شهید و پیشکسوتان دفاع مقذس دزفول افزود: حاج فریدون فرزندانی تربیت کرد که در مقابل تندبادهای دشمن مملکت را نجات دهند.

سردار حاجتی از فداکاری همسر شهید فریدون غلامی و دیگر جانبازان قطع نخاعی بابت زحماتی که برای این شهید طی بیش از ۳۰ سال کشید قدردانی کرد و گفت: این ایثارگری ها باید در دانشگاه تدریس شوند.

وی با بیان اینکه زائران راهیان نور از کشورهای دیگر از تربیت چنین جانبازان جوانمردی ابراز تعجب می‌کنند، افزود: دشمن با تمام سرویس های جاسوسی ورود کرد ولی جوانان ۱۷ ساله دوران جنگ برای کشورمان امنیت آوردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بر ضرورت ثبت تاریخ شفاهی جانبازانی چون فریدون غلامی تاکید کرد و گفت: مردانگی این شهید کمیاب است؛ ایشان همیشه نسل جوان را با انقلاب متصل می‌کرد و هرگز از موقعیت خود سوء استفاده نکرد.

وی افزود: شهید غلامی جانبازی فرزانه، فهیم، فکور و معمار اخلاق بود که کارهای فرهنگی زیادی در منطقه انجام داد و یادواره‌های زیادی برگزار کرد.

سردار حاجتی ضمن تسلیت به خانواده غلامی که فرزندی این چنین در بین خود تربیت کردند، گفت: حاج فریدون معمار فرهنگی در منطقه بود و دل جوانان را با انقلاب و شهدا متصل می‌کرد و در نهایت با شهادت خود با عزتروی دوش مردم به خانه ابدی پیوست.

وی افزود: دنیای غرب نتوانست فرهنگ شهادت را از ملت ایران بگیرد زیرا شهادت صنعت امام حسین (ع) و مکتب امیرالمومنین( ع) است.

 حاج فریدون غلامی در جبهه های عنکوش و شلمچه مجروح و قطع نخاع شد به طوری که درصد جانبازی ایشان بالای ۷۰ درصد بود.

حاج فریدون غلامی از جمله جانبازان سرافرازی بودند که با وجود وضعیت جسمانی و مشکلاتی که جانبازان قطع نخاعی دارند از دوران بعد از مجروحیت در خدمت رسانی به انقلاب و مردم دریغ نکرد.

پیکر پاک و مطهر شهید فریدون غلامی جانباز قطع نخاع دوران دفاع مقدس، با حضور مسوولان و خیل جمعیت اقشار مختلف مردم در حرم مطهر محمد بن جعفر طیار دزفول تشییع و خاکسپاری شد.

این جانباز قطع نخاعی بر اثر آسیب های ناشی از درد، پس از سالها رنج بیماری بهمن ماه امسال جان به جان آفرین تسلیم کرد و پیکر وی بیستم بهمن ماه در بقعه محمد ابن جعفر(ع) دزفول به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار