خبرهای داغ:
حجت الاسلام پورآرین عنوان کرد: پویش «مهرواره محله همدل» در ۱۰۰ محله با محوریت ۱۰۰ مسجد فعال در راستای گره گشایی از مشکلات مردم و تقویت پیوندهای اجتماعی در سطح استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۹۸۷۴۷
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام یوسف پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان، مجموعه سازمان فرهنگی تبلیغات اسلامی اولویت های را برای این ایام تحت عنوان فصل بندگی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مهمترین عملیات ما در ماه رمضان تحت عنوان مهرواره محله همدل است که در واقع در سه بخش هدف گذاری شده و کنش‌گران اصلی این پویش، روحانیون و ائمه جماعت و محله ها، جامعه مداحان، جامعه بانوان و مجموعه های قرآنی ما هستند.

حجت الاسلام پورآرین با اشاره به اینکه محله همدل با هدف تقویت و تحکیم پیوندهای اجتماعی ایجاد شده اظهار کرد: دشمن در تلاش است بین مجموعه های مردمی اختلاف افکنی نماید و محله همدل در راستای گره گشایی از مشکلات مردم و تقویت پیوندهای اجتماعی برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: با محوریت امامان مسجد مسائل مهم مردم احصا می شوند، در محل و منطقه خود، افرادی که دارای مشکلات مختلف هستند را شناسایی می کنند و برای حل مسائل آنها اقدام می کنند و پس از رفع مسأله رویداد ایجاد شده به تصویر کشیده می شود.

وی افزود: محورهای اصلی این امر رسیدگی به معیشت، تهیه لباس نو برای نیازمندان ویژه عید، بسته ارزاق ویژه عید نوروز و ماه رمضان، برپایی افطاری ساده، بازسازی منازل محرومین، کمک به رفع اختلافات خانوادگی، پویش مهربانی، ارائه خدمات از جمله نان صلواتی، ایجاد بستر بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، خدمت به خانواده شهدا، واسطه گری در امر ازدواج، کمک به برگزاری ازدواج آسان، کمک به تهیه جهیزیه، پرداخت کمک هزینه اجاره می باشد.

حجت الاسلام پورآرین تصریح کرد: فعال سازی موثرین محله برای امر ازدواج و نیز امر فرزندآوری، پرداخت هزینه درمان نیازمندان، ارایه تخفیفات ویژه در حوزه فروشگاه ها برای جامعه هدف، اطعام نیازمندان، آزادسازی زندانیان و رسیدگی به وضعیت خانواده زندانیان، بخش دیگری از مهمترین برنامه های ما در طرح همدلی با محوریت امام محله و کنش‌گران اجتماعی است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود در ۱۰۰ محله با محوریت صد مسجد در این محلات در سطح استان این پویش اجرا شود و آئین افتتاحیه این برنامه روز سه شنبه ۲۳ اسفندماه سال‌جاری برگزار می شود که تلاش ما این است همه ۵۰۰ نفر کنشگر اصلی استان برای فعالیت در مساجد محله های جامعه هدف حضور یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه یادآور شد: مجموعه بسیج، امور مساجد، جبهه فرهنگی و ارگان های مردمی در اجرای این جریان به ما کمک خواهند کرد که عمده برنامه ما کمک بسیج به این جریان است. محوریت اجرای برنامه ها در مساجد است چرا که مسجد است که ضمن اجرای اعمال عبادی، در عین حال گره گشای مشکلات مردم است و این مسجد تراز اسلامی است.

وی با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان اضافه کرد: در ارتباط با بحث اعزام مبلغین، پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ نفر از مبلغین خواهر و برادر روحانی به مناطق شهری و روستایی و ادارات و محافل خانگی اعزام شوند و در همه روستاهایی که ظرفیت تبلیغی دارند پیش بینی می شود این اعزام ها وجود داشته باشد.

وی گفت: امسال اعزام‌های تخصصی در دستور کار قرار گرفته و مبلغین به صورت تخصصی در حوزه‌های جمعیت و خانواده، جهاد تبیین، سبک زندگی ایران اسلامی، عفاف و حجاب به مناطق مختلف اعزام خواهند شد.

برگزاری ۱۲۰ مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به برنامه‌های قرآنی این سازمان در ماه رمضان نیز بیان کرد: برگزاری مراسم انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن تا سطح روستاهای استان قزوین از جمله برنامه ما در این ماه است.

وی تاکید کرد: ۱۲۰ جز خوانی با مشارکت ۵۰ مؤسسه و خانه‌های قرآنی شاخص و ۳۰۰ قاری ممتاز در رشته ترتیل خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام پورآرین در پایان یادآور شد: برگزاری ۳۰ محفل قرآنی سیار و محله محور در سطح استان قزوین، کرسی‌های تفسیر قرآن کریم و همچنین آموزش‌های مجازی تفسیر قرآن کریم نیز در این ماه دستور کار است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها