معاون میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی:
سید حسن حسینی، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۳۰ واحد بوم‌گردی در نقاط مختلف این استان آماده و محیای پذیرایی از مسافران نوروزی است.
کد خبر: ۹۴۹۸۹۵۹
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید حسن حسینی، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه ۳۰ واحد بوم‌گردی در نقاط مختلف این استان آماده و محیای گفت: واحدهای بوم‌گردی استان مرکزی در روستاهای شهرستان‌های اراک، خمین، خنداب، تفرش، ساوه، دلیجان، محلات، شازند و شهر نراق قرار دارند.
وی افزود: واحدهای بوم‌گردی استان مرکزی براساس بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به درجه یک تا سه تقسیم‌بندی شده و هزینه اقامت یک شبانه روز در هر یک از این واحدها همراه با صرف صبحانه از سه تا ۶ میلیون ریال متغیر است.
معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: بوم‌گردی یا اکوتوریسم شاخه‌ای با ارزش از صنعت گردشگری است که بر جذب و اقامت گردشگر در مناطق بومی و روستایی تکیه دارد.
حسینی ادامه داد: مسافران نوروزی علاقه‌مند به حضور در این اقامتگاه‌ها در خانه‌های قدیمی به دور از فضای شهری، از غذاهای سنتی و یا آیین های بومی، محلی و مذهبی و فضای آرام روستا استفاده می‌کنند.
وی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تسهیلات ویژه‌ای با نظر کارشناسی به منظور مرمت، بازسازی، تعمیر و تجهیز اقامتگاه‌های بوم گردی به متقاضیان پرداخت می‌کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه اولین اقامتگاه‌ بوم‌گردی در استان مرکزی از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: اطلاعات اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به صورت بروشور تهیه شده که در ایام نوروز در ورودی تمامی شهرستان‌های استان به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات