خبرهای داغ:

تکریم خانواده شهدا وظیفه عمومی آحاد جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه شهدا به گردن همه افراد جامعه حق حیات دارند، تکریم شهدا را مایه اعتلای جامعه دانست و افزود: گرامیداشت یاد شهدا و تکریم خانواده‌های آن‌ها وظیفه عمومی آحاد جامعه است.
کد خبر: ۹۴۹۹۲۲۰
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین رضا نوری، در یادواره 525 شهید آرمیده در جوار امام‌زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) که هم‌زمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و مداحی حاج صادق آهنگران، مداح سرشناس و از یادگاران دوران دفاع مقدس برگزار شد، به ملزومات و موانع رسیدن به قرب الهی اشاره و اظهار کرد: هدف همه انسان‌ها رسیدن به کمال و قرب الهی است؛ اما در راه رسیدن به این هدف موانعی وجود دارد که یکی از آن‌ها هوای نفس است.

وی ادامه داد: کسی که با نفس بجنگد رستگاری و هم‌جواری با شهدا و اولیای الهی را به دست خواهد آورد؛ اما پیروی از هوای نفس خسران و بیچارگی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان ، نفس را بدترین دشمن انسان دانست و گفت: هوای نفس انسان را در میانه گناه، تنها و بی‌پناه رها می‌کند و باعث می‌شود او در برابر پذیرش حق لجاجت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: به‌عنوان‌مثال ایستادن در برابر ولایت یکی از مصادیق لجاجت در پذیرش حق بوده و از تمایلات نفسانی ناشی می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی شیطان را دومین مانع در برابر اعتلای انسان معرفی کرد و افزود: شیطان با زینت دادن گناه، انجام آن را برای انسان عادی و طبیعی جلوه می‌دهد و اوست که ریشه همه فتنه‌های عالم است.

امام‌جمعه بجنورد شیطان‌های انسان‌نما را سومین مانع خواند و ادامه داد: برخی که در برابر هواهای نفسانی زانو زده و برده شیطان می‌شوند، کارشان به جایی می‌رسد که خود تبدیل به شیطان مجسم شده و به‌عنوان مانعی بزرگ در برابر انسان‌های مؤمن و موحد می‌ایستند.

وی گفت: انبیا و اولیای الهی آمدند که مردم را به‌سوی رستگاری هدایت کنند؛ اما همین شیطان‌های مجسم و انسان‌نما مانع از این حرکت و اقدام آن‌ها می‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: شهدا با ایثار و فداکاری و خوار کردن هوای نفس، در برابر شیطان‌های مجسم ایستاده و جان خود را فدای عزت و اعتلای اسلام کردند؛ به همین دلیل نیز خداوند آن‌ها را مورد توجه قرار داده و فراتر از رضوان خود، قرب و هم‌جواری خویش را به آنان عطا کرده است؛ لذا اگر می‌خواهیم عزیز باشیم باید راه شهدا را ادامه داده و اجازه ندهیم پرچمی را که آن‌ها در حمایت از ولایت به اهتزاز درآوردند، بر زمین بیفتد.

گفتنی است در پایان این مراسم از جلد سوم وصیت‌نامه‌های شهدا و همین‌طور نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهیدان رجبعلی محمدزاده و مصطفی کریمی و همچنین آلبوم پنج نغمه 2 رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار