آیین تجلیل و دوره آموزش و توانمندسازی گروه های جهادی با عنوان"رسم جهاد- رسم خدمت- رسم هجرت" در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۱۹
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲

تجلیل از  گروه جهادی برتر در چهارمحال وبختیاریبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دوره آموزش و توانمندسازی گروه های جهادی، قرارگاه های جهادی و هیئت رئیسه وکارگروه های تخصصی مجمع جهادگران استان چهارمحال و بختیاری  با عنوان"رسم جهاد- رسم خدمت- رسم هجرت" برگزار  و از گروه های برتر جهادی با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  و مسئول نمایندگی ولی فقیه در  سپاه استان چهارمحال و بختیاری  در مجتمع لاله شهرکرد تجلیل شد.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت های جهادگران استان، اظهار کرد: 53هزار و 900 نفر روز اردوی جهادی به مناطق مختلف محروم استان چهارمحال و بختیاری  در قالب اردوهای 3 و 7روزه اعزام داشته ‏ایم.

فولادی افزود: اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در عرصه های مختلف و تخصصی ازجمله؛ پزشکی، دامپزشکی، حقوقدانان و اقشار مختلف نیز 143هزار و 500 نفر روز بوده است.

وی در ادامه از اجرای پروژه های فنی عمرانی و محرومیت زدایی در زمینه ساخت و تعمیر خانه محرومان و مسکن آسیب دیدگان از سیل، خانه های عالِم، دارالقرآن، مساجد، غسالخانه، آبرسانی روستایی وجاده سازی و ... در قالب 79 پروژه خبرداد.

فولادی افزود: ایجاد 531میز خدمت طی دوسال گذشته، ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی و راه اندازی 232کارگاه، تشکیل و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه به تعداد 660 صندوق و راه اندازی 45 تعاونی به همراه تشکیل جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی و تنظیم پنج سند راهبردی از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی در استان است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به 10 قطب صنایع تبدیلی و تفاهم نامه ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی به تعداد 75 واحد و مددجویان کمیته امداد به تعداد 300 واحد، تفاهم نامه همکاری با منابع طبیعی برای حفظ جنگل ها و درختکاری در 56هزار هکتار، اجرای 5هزار و 121مورد آموزش های فنی حرفه ای در زمینه های اقتصاد مقاومتی ومشاغل خانگی و ...، برگزاری 40 کارگاه آموزش بهره برداری دام عشایری، آموزش بهبودیافتگان در قالب طرح محله کرامت به تعداد 462مورد، حمایت وراه اندازی سالن و پارک در 25 محله از مناطق آلوده، برگزاری 320 کلاس آموزشی مشاوره حقوقی، گوشه دیگری از فعالیت های بسیج سازندگی است.

فولادی خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع 64هزار و 700 بسته لوازم التحریر و 5هزار و 831سری جهیزیه و 118هزار بسته معیشتی و البسه در بین نیازمندان و بکارگیری 72 دستگاه ماشین آلات سنگین و 90 گروه جهادی در سیل شهرستان بن، اشتغالزایی 3200نفر روز کار فصلی برای جهادگران، تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت مصلی، و تفاهم با کمیته امداد در راستای جهش تولید به ارزش 38میلیارد تومان، جمع آوری و توزیع بیش از  یکهزار و 100 میلیارد تومان کمک های مردمی و دستگاه های حمایتی در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه، هم برای خدمت رسانی به مردم استان بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: آبرسانی شرب و کشاورزی، اجرای طرح های بهداشتی، راه، مدرسه و ... در قالب قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی علیه السلام و ساخت 778پروژه مسکن نیازمندان بصورت خودجوش توسط جهادگران بسیجی، برف روبی با 99دستگاه ماشین آلات و فعالیت 162گروه جهادی در مناطق برف گیر استان برای کمک مردم گرفتار در برف، از دیگر فعالیت های انجام شده می باشد.

وی همچنین در ادامه برخی از برنامه های سال آینده بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در زمینه های مختلف را تشریح کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم که نمایندگان 500 گروه جهادی حضور داشتند، از 130 جهادگر برتر بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری  تجلیل شد.

ارسال نظرات