خبرهای داغ:
رییس اتاق بازرگانی استان قزوین؛  

در کنار هم برای عبور کشور از گذرهای سخت اقتصادی تلاش می کنیم/پیگیر ساخت مدرسه تجارت در قزوین هستیم 

 بخشنده عنوان کرد: از مجموع ۲۷۱ رای جمع آوری شده تعداد ۱۶۰ رای فعالان اقتصادی به تیم مدیریت قبلی بود. ما با وجود تفاوت سلایق، باید کمک کنیم تا اقتصاد کشور را از گردنه های سخت عبور دهیم. 
کد خبر: ۹۴۹۹۳۲۵
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی قزوین، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان در سالن جلسات اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: در استان قزوین مجموعه های مختلف به یک بالندگی رسیده اند و این بالندگی در رسانه ها نیز بسیار مشهود است. این بالندگی در ششمین دوره انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی که با هوشمندی همه نامزدهای شرکت کننده و همراهی رسانه ها در فضایی آرام برگزار شد مشهود است.

وی گفت: در این دور از انتخابات رسانه ها مطالب را بدون کم و کاست و با صداقت منتشر می کردند تا مخاطب در اطلاع کامل امر باشد و این نشان از حرفه ای گری رسانه ها در انتشار اخبار است. این مشارکت هوشمندانه فعالان اقتصادی در انتخاباتی که شاید در زمان مناسبی هم برگزار نشد ما را متعهد می کند تا با تلاش شبانه روزی بتوانیم اقدامات موثری در مسیر اعتلای اتاق برداریم و در سال آینده امیدواریم وقایع مهمی رخ دهد. امروز رقابت ها باید به رفاقت تبدیل شود و همه بتوانیم ضمن احترام به دیدگاه و سلایق مدیریتی در کنار هم قرار گرفته و در رسیدن به اهداف اتاق بازرگانی با یکدیگر همراه باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهار کرد: جامعه توسعه یافته است که افراد با دیدگاه های متفاوت به یکدیگر احترام بگذارند و برای رسیدن به هدف مشترک تلاش کنند. کشور ما علی رغم تمام تبلیغات سو، به سمت توسعه یافتگی شتاب برداشته و ما در قزوین توسعه یافتگی را شروع کردیم.

بخشنده با اشاره به فعالیت های اتاق قزوین طی چهار سال گذشته عنوان کرد: هدف گذاری اتاق برای دوره پنجم تکمیل ساختمان اتاق بازرگانی بود که با کمک نمایندگان و مسوولان استان این ساختمان بنا شد که حداقل تا بیست سال آینده مدرن خواهد بود. امروز با ساخت بنای جدید اتاق بازرگانی قزوین، دفتر وزارت خارجه و پلیس اقتصادی نیز در استان برای حل مشکلات صنعتگران فراهم است.

وی افزود: یکی از استراتژی های مهم اتاق بازرگانی قزوین در دور گذشته این بود اتاق بازرگانی در قزوین بعنوان مرکز تعاملات اقتصادی بتواند در تصمیم گیری های دخیل باشد که این هدف با برگزاری جلسات منظم شورای گفتگو محقق شد و هر سال این مشارکت بیشتر گردید و با احیای بخش خصوصی و تعامل منطقی مدیران با شورای گفتگو کارهای خوبی صورت گرفت و ما توانستیم با احیای بخش خصوصی در راستای رفع مشکلات مردم بیشتر از قبل گام برداریم.

بخشنده تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات و ابتکارات اتاق، تجلیل از بزرگان صنعت و تولید بود. همچنین در حوزه مسوولیت های اجتماعی، تجلیل از آتش نشانان که جایگاه آنها مغفول مانده بود یکی دیگر از اقدامات اتاق بود. 

رییس اتاق بازرگانی قزوین در ادامه با اشاره به نقش رسانه در آگاهی بخشی درست به جامعه اضافه کرد: در دهه دوم رسانه ای هستیم و با وجود فضای مجازی و برنامه های مختلف این فضا، وظیفه ماست که بتوانیم ارتباط قوی و‌خوب با رسانه ها داشته باشیم. ما می توانیم با اطلاع رسانی شفاف، امید را به جامعه بازگردانیم و از تهدیداتی که اقتصاد ما را تخریب می کند جلوگیری نماییم لذا از برنامه های پیش روی ما استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه ای است.

وی گفت: اگر مردم بدانند طی سال های اخیر چقدر در حوزه تولید رشد کرده ایم، قطعا امید در جامعه جریان می یابد لذا وظیفه مشترک ما و رسانه این است که سرعت رشد و قدرت اقتصادی را در جامعه تسری دهیم و امید را در قشرهای مختلف جامعه ایجاد نماییم. قطعا ما باید در دوره جدید درب اتاق را بیش از پیش به روی خبرنگاران باز کنیم. 

رییس اتاق بازرگانی قزوین ادامه داد: از مجموع ۲۷۱ رای جمع آوری شده تعداد ۱۶۰ رای فعالان اقتصادی به تیم مدیریت قبلی بود که نشان داد روش و رویکرد ما درست و مورد وثوق بوده هرچند برخی امور نیازمند اصلاح است که انجام خواهد شد. آنچه مهم است کسانی که پا به این عرصه گذاشتند، با هم همکار هستیم. اتاق بازرگانی وقتی ۱۵ هیات نمایندگان دارد یعنی پانزده نگاه متفاوت می خواهند در کنار یکدیگر به هدف مشترک برسند. مردم مشکلات معیشتی دارند و تورم افسارگسیخته است لذا ما با وجود تفاوت سلایق، باید کمک کنیم تا اقتصاد کشور را از گردنه های سخت عبور دهیم. قطعا ما آمادگی را داریم که این هدف را دنبال کنیم.

بخشنده در ادامه بیان کرد: از دستاوردهای ما در اتاق، بحث شناسایی فعالان واقعی اقتصادی است. یکی دیگر از دستاوردها، این است که حوزه دستاوردهای اجتماعی را فعال کردیم. همچنین بخش آموزش را از یک کار کلاسیک آکادمیک خارج و آن را تبدیل به یک امر عملیاتی کردیم. اما چشم انداز ما ورود به عرصه های بین المللی در حوزه آموزش است. در عصر کنونی اگر نتوانیم با رویکردهای بین المللی به نیاز بازار واقف شده و آن را تامین کنیم حتما عقب خواهیم ماند لذا تلاش می کنیم با تامین ابزارهای مناسب و بستر سازی اصولی ضمن ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی در بین المللی شدن قزوین هم موثر باشیم. 

بخشنده بیان کرد: در این راستا پلیس بین الملل و دفتر وزارت خارجه را در اتاق بازرگانی مستقر کردیم تا از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم و یک دیپلمات برجسته و توانمند در این دفتر مستقر شده و دفتر از حالت منفعل به دفتری پویا تبدیل شد و دستاورد های زیادی برای ما خواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی قزوین افزود: یکی از استراتژی های ما در دوره جدید تعامل در عرصه بین الملل و نهادینه کردن حمایت از صنایع سبز، کلیه اطلاعات و ظرفیت های کشور با استفاده از هوش مصنوعی جمع آوری شود و می خواهیم تفکر را در استان به سمتی ببریم که از صنایع سبز حمایت شود تا ضمن حمایت از توسعه صنایع دوستدار محیط زیست به سلامت مردم هم کمک کنیم. در شرایطی که استان قزوین با آلاینده های محیط زیست مواجه است و صنعت به مرحله تراکم جدی رسیده باید از ورود و شکل گیری مافیای زمین به بهانه راه اندازی واحد صنعتی و تولیدی جلوگیری کنیم و نگذاریم صنایع آلاینده وارد استان شوند و خبرنگاران باید در این عرصه مطالبه گر باشند.

بخشنده اضافه کرد: به دنبال پایه گذاری مدرسه تجارت در استان قزوین هستیم تا بتوانیم جوانان خوش فکر، فعال و علاقمند به حوزه تجارت و بازرگانی را با آموزش های نوین آشنا کرده و در بازاریابی و فروش از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رییس اتاق بازرگانی قزوین با اشاره به اینکه مدرسه کسب ‌و کار یا مدرسه تجاری، نوعی از موسسات دانشگاهی است که مدارک مرتبط با رشته مدیریت کسب‌ و کار یا مدیریت را ارائه می‌دهد، عنوان کرد: در این مدرسه دوره‌های آموزشی و برنامه‌های مربوط به حوزه کسب‌وکار و دانش مدیریت ارائه می شود و موضوعاتی مانند حسابداری، مدیریت راهبردی، علم اقتصاد، مدیریت اجرایی کسب و کار، مدیریت منابع انسانی، دانش مدیریت، بازاریابی، سامانه اطلاعاتی مدیریتی، تجارت بین‌المللی، روان‌شناسی صنعتی و سازمانی، روابط عمومی و امور مالی آموزش و در پی بومی سازی مدرسه تجارت هستیم تا اساتید خارج از کشور را به استان دعوت کرده و با استفاده از ظرفیت دانشگاه بین المللی امام خمینی، دروس بین المللی را در این مدرسه تدریس کنیم. 

وی در پایان گفت: در این مدارس کسب و کار با استفاده از علم روز به دانش آموزان این آموزش داده می شود که فراخور هر منطقه و ملیتی، به صورت تخصصی با روحیات و روش های همان منطقه صحبت کنند و تجارت را توسعه دهند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها