خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تفاهم نامه امضا شده با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) اقدامی بی سابقه و بزرگ در رفع محرومیت زدایی استان قزوین است.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۳۸
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

قزوین_به گزارش بسیج، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری قزوین و قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) در ۸ محور اصلی و بخشی موارد جزیی دیگر قرار دارد که مهم ترین محور آن بخش آبرسانی می‌باشد، افزود: در سال گذشته اقدامات لازم برای رفع تنش آبی ۹۶ روستا آغاز شده است که به این تعداد ۱۲۲ روستای دیگر هم اضافه می شود و پس از اجرای این تفاهم نامه مسأله آب شرب تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در حوزه آبخیزداری که محور دیگر تفاهم نامه است، در گستره ۳۰۰ هزار هکتاری در کل استان تمامی طرح های آبخیزداری اجرا خواهد شد. علاوه بر این، ۱۷۰ رشته قنات احیاء می‌شود و ۲۰۰ استخر ذخیره آب احداث خواهد شد، بنابراین براساس این تفاهم نامه تمام معضلات آب و خاک استان قزوین در حوزه آبخیزداری برطرف می‌شود.

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: در حوزه مسکن ۱۱ هزار واحد مسکونی برای بخشی از جامعه مخاطب مسکن ملی که مستلزم حمایت ویژه تر هستند، لحاظ شده است.

رجحانی با بیان اینکه در این تفاهم نامه احداث یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه های روستایی دیده شده است، اظهار داشت: در استان قزوین کلا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است که اغلب پس از انقلاب اسلامی انجام شده و بر اساس این تفاهم نامه یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دیده شده که ۷۰۰ کیلومتر احداثی و ۸۰۰ کیلومتر مرمتی است و این موضوع نشان می‌دهد که تفاهم نامه منعقد شده از چه اهمیتی برخوردار است. با انجام این توافق نیز کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه مناسب برخوردار خواهند شد.

وی افزود: حدود ۱۳ هزار هکتار احیاء مراتع یا جنگل کاری، احداث ۲۵ باب مدرسه روستایی، بازآفرینی محله هادی‌آباد که از دغدغه های مهم شهر قزوین است و بحث های حاشیه نشینی و رفع معضلاتی در شهرستان‌های آوج، بوئین زهرا و قزوین از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: مدت این تفاهم نامه سه سال است و از آغاز سال ۱۴۰۲ به ترتیب محورهای آن فعال می شود، البته در حوزه آبرسانی روستایی بیش از یک سال است فعال شده و استان قزوین جزو استان های پیشرو در این موضوع است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها