امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم رعایت ارزش‌های ماه مبارک رمضان گفت: مسئولان باید امنیت و امکانات لازم را برای حضور مسافران در شهرستان دیر فراهم کنند.
کد خبر: ۹۴۹۹۴۲۸
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷

امکانات سفرهای نوروزی در دیر فراهم شود/ لزوم رعایت ارزش‌های رمضان

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با اشاره به آخرین جمعه ماه شعبان، اظهار داشت: از روزهای باقی مانده ماه شعبان استفاده کنیم و به دعا و استغفار و تلاوت قرآن بپردازیم و از گناهان گذشته توبه کنیم.

 

امام جمعه دیر افزود: در روزهای پایانی سال فقط به فکر خانه تکانی نباشیم، بلکه مهم‌تر از آن دل خود را خانه تکانی و کینه دیگران را از آن خارج کنیم.

 

وی با اشاره به سالروز ارتحال حجت الاسلام سید احمد خمینی، گفت: ایشان یکی از شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار در پیروزی و تداوم انقلاب بود و هم در زمان امام خمینی (ره) و هم بعد از رحلت امام پشتیبان بزرگی برای ولایت فقیه و رهبری بود و علاوه بر اینکه خود در خط رهبری بود، دیگران را نیز به ولایت پذیری و ولایتمداری دعوت می‌کرد.

 

حسینی با تشکر از خنثی کردن توطئه دشمنان در چهارشنبه سوری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، بیان کرد: گروهک‌های ضدانقلاب و منافقین و گروهک‌های فراری برای چهارشنبه برنامه داشتند که خوشبختانه این مزدوران دشمن شناسایی و متلاشی شدند.

 

امام جمعه دیر تاکید کرد: متأسفانه چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است و عده‌ای از جوانان و نوجوانان با جان خود بازی می‌کنند که خانواده‌ها باید مواظب باشند دچار این مشکلات نشوند.

 

وی درباره سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران با گرامیداشت یاد آیت الله کاشانی، دکتر مصدق، عالمان دین و مردمی که از این اقدام حمایت کردند، خاطرنشان کرد: لایحه ملی شدن صنعت نفت با وجود تلاش فراوان دولت استعمار پیر انگلیس که منافع زیادی از این رهگذر به دست آورده بود و مزدوران داخلی آنها به تصویب مجلس رسید.

 

خطیب جمعه دیر پیشاپیش با تبریک آغاز سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان و همزمانی این دو بهار، ابراز کرد: همه اعیاد ما چه نوروز چه فطر و قربان با معنویت همراه است؛ ملت ایران همواره به یاد خدا بوده و امسال هم این نیایش در آغاز سال خواهیم داشت.

 

وی با تاکید بر درس گرفتن از تحول در طبیعت، یادآور شد: بهار طبیعت باید ما را به فکر نو و زنده کردن و ایجاد تحول در وجود خویش بیاندازد.

 

حسینی با بیان اینکه در ماه رمضان در مجالس قرآنی شرکت کنیم، عنوان کرد: ماه رمضان ماه مواسات و دستگیری است و نباید در شرایط فعلی به یکدیگر فشار وارد کنیم و کسانی که کسب و کاری دارند به فکر مؤمنین باشند.

 

وی با بیان اینکه انواع گناه اقتصادی و سیاسی داریم، یادآور شد: اما متأسفانه گناهی که در جامعه ما در حال گسترش است، گناه کشف حجاب است و کار از بی حجابی و ضعف حجاب گذشته و شاهد کشف حجاب هستیم.

 

لزوم رعایت ارزش‌های ماه رمضان

 

امام جمعه دیر تاکید کرد: در ایام نوروز که شهر ما هم مسافرپذیر هست خود ما خانواده‌ها و همشهریان دستورات خدا را مراعات کنیم تا دیگران هم مراعات کنند.

 

وی ادامه داد: مسئولان باید امنیت و امکانات برای مسافران فراهم کنند اما مسافران نوروزی هم باید ارزش‌هایی مانند حجاب و روزه که حکم خدا است را رعایت کنند و حق روزه خواری در ملأ عام ندارند.

 

امام جمعه دیر گفت: دستگاه‌های رسمی مانند نیروی انتظامی و بسیج و سپاه در میدان هستند اما نیاز است مردم هم پشتیبانی کنند و متقابلاً اگر مؤمنین خواستند امر به معروف کنند البته با زبان خوش، این دستگاه‌ها نیز باید حمایت کنند تا شهرستان مذهبی ما مثل گذشته مذهبی بماند.

 

وی با اشاره به توافق ایران و عربستان با وساطت کشور چین، گفت: این رویداد یک موفقیت مهم برای نظام اسلامی و یک پیروزی بزرگ سیاسی برای دولت سیزدهم به شمار می‌آید.

 

خطیب جمعه دیر عنوان کرد: بسیاری نظام و دولت را به عدم تمایل به رابطه و ارتباط سازنده با جهان متهم می‌کنند که این گونه نیست در حالی که ایران اسلامی همواره به دنبال تعامل سازنده با کسانی بوده که برای کشور ما احترام متقابل قائل هستند و دولت سیزدهم هم از شروع به کار تاکنون همواره تاکید داشته که ارتباط با همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی در اولویتش است.

 

حسینی ابراز کرد: ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب همواره بر وحدت جهان اسلام تاکید داشته است و همواره بیگانگان از اختلاف میان کشورهای اسلامی کمال استفاده کرده اند.

 

وی ابراز کرد: امیدواریم این توافق به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد اما همین الان هم توانسته تغییرات گسترده در جهان اسلام و منطقه و بین الملل ایجاد کند.

 

حسینی گفت: ایران اسلامی بدون کوتاه آمدن از اصول و خطوط قرمز خود در چارچوب اصول خود و مصالح جهان اسلام این توافق را امضا کرده است و این توافق بزرگترین شکست را نصیب آمریکا و رژیم صهیونیستی کرد.

 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی علاوه بر شکست در مقابله با جبهه مقاومت در غرب آسیا، در مقابله با فلسطین هم شکست خورده و مهم‌تر اینکه در درون خودشان نیز دچار مشکل شده اند و کار به جایی رسیده که رئیس این رژیم گفته با این وضعیت رژیم از درون دچار فروپاشی می‌شود که در آینده دور فروپاشی این رژیم توسط خود صهیونیست‌ها شاهد خواهیم بود.

 

امام جمعه دیر عنوان کرد: آمریکایی‌ها همان طور که از افغانستان فرار کردند در آینده از عراق نیز فرار خواهند کرد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات