فرماندار مهریز گفت: حفظ موازین اسلامی و فرهنگی در نوروز امسال به دلیل تقارن بهار طبیعت با بهار عبادت توسط مسافران، میهمانان و عموم گردشگران در شهرستان رعایت شود.
کد خبر: ۹۴۹۹۵۱۲
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، محمد دهقان بنادکی در آخرین نشست خبری سال جاری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد افزود: حفظ موازین معنوی و اخلاقی در مکان‌های تاریخی و گردشگری در شهر و مناطق روستایی باید به جد در طول تعطیلات نوروز لحاظ شود.
وی با اشاره به اینکه طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاقی دو بهار پیش بینی می‌شود تا دوم فروردین‌ماه سال آینده حدود ۷۰ درصد مسافرت‌ها صورت گیرد ادامه داد: برای داشتن بهاری خوش همراه با معنویت تمامی اقدامات لازم با همکاری مردم و مسئولان انجام می‌گیرد.

فرماندار مهریز در ادامه بر اعتلای آموزش فرهنگ رانندگی با هدف کاهش تصادفات تاکید کرد و افزود: ۵ نقطه حادثه خیز در شهرستان در نظر گرفتیم که برای هر منطقه یک اکیپ قرار دادیم و، چون ۶۰ درصد تصادفات در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد ۴ نوروزگاه به عنوان مکانی برای استراحت رانندگان پیش‌بینی شده است.

دهقان بنادکی بیان کرد: ۴ نقطه گردشگری در شهرستان شامل کوه ریگ، باغ پهلوان پور، غربالبیز و پارک کوثر انتخاب شد که هر یک متولی ویژه دارد و امیدواریم همه مردم و به خصوص مسافران به دلیل تقارن بهار طبیعت و بهار عبادت جدی حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را داشته باشند.
وی گفت: برای اولین بار در سطح شهرستان‌ها، مدیران مکلف به انتخاب مشاورین جوان شدند که دو اقدام مشارکت مردم و استفاده از جوانان نخبه را انجام دهند و دغدغه‌های مردم را با کمک جوانان رفع کنند که در این راستا ۱۴ نفر از جوانان و نخبگان مهریز به عنوان مشاور در کنار هم در حال فعالیت هستند.

فرماندار مهریز با اشاره به اینکه در ارزیابی‌های انجام شده در سطح استان، شهرستان مهریز حرفی برای گفتن دارد افزود: جوانان و نخبگان مهریزی در مسابقات مختلف علمی، ورزشی و هنری در استان و کشور حائز رتبه هستند.

دهقان بنادکی از برگزاری دومین همایش تجلیل از نخبگان به همراه معرفی اولین چهره ماندگار شهرستان در هفته آینده خبر داد و گفت: این همایش با حضور نماینده مجلس، استاندار و مسئولان استان برگزار می‌شود که امیدواریم سال‌های آینده هم شاهد برگزاری این همایش‌ها باشیم.

فرماندار مهریز با اشاره به اینکه کلنگ زنی پروژه جدیدی را نداریم و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار داریم افزود: ساختمان پزشکی قانونی، سالن ورزشی، مرکز خون گیری، افتتاح چهار مورد چمن مصنوعی و مدرسه شاهد از جمله پروژه‌های نیمه تمام بود که در سال جاری به بهره برداری رسید.

دهقان بنادکی همچنین ساختمان بیمارستان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن، مدرسه طیبه صادقی، مدرسه حضرت زینب (س)، ۴ زمین چمن مصنوعی، درمانگاه تامین اجتماعی، مخزن آب، افتتاح پایگاه امدادی تنگ چنار، مدرسه تمام خیری گردکوه را از جمله پروژه‌هایی ذکر کرد که سال آینده افتتاح می‌شوند.

همچنین مصطفی زارع زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز به ارائه گزارش در این حوزه پرداخت و افزود: در راستای اجرای طرح کشوری ساماندهی اتباع بیگانه در شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است.
وی به تشکیل قرارگاه فرهنگی به ریاست امام جمعه شهرستان همراه با تشکیل جلسات منظم هفتگی اشاره کرد.

در ادامه بخشدار مرکزی مهریز، بخش مرکزی این شهرستان را یکی از پهناورترین بخش‌های استان ذکر کرد و افزود: همه دهستان‌های بخش مرکزی مهریز ظرفیت‌های زیادی از نظر معادن، صنایع، کشاورزی، دامداری و محیط زیست دارند.

مسعود خلیلی با بیان اینکه ۴۷ روستا دارای شورا هستند تصریح کرد: عمده درآمد دهیاری‌ها از محل عوارض ارزش افزوده است که در سال جاری این میزان عوارض به کمتر از نصف کاهش یافت و امسال قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شد و تلاش ما این است که در این راستا درآمد پایداری برای دهیاری‌ها فراهم شود.
وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۳۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی در ۴۷ روستا اجرا شد اضافه کرد: همچنین با همکاری پست بانک ۱۶ مورد ماشین آلات عمرانی سنگین برای چند دهیاری با اعتبار ۲۲.۵ میلیارد تومان خریداری شد که می‌تواند کمک خوبی برای درآمد پایدار دهیاری‌ها باشد.

همچنین علیرضا مرادیان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار مهریز در خصوص سوال خبرنگار در رابطه دریچه بند خاکی گفت: طرحی که در این راستا تهیه شده تمام آب پشت بند نمی‌آمد و بخشی از حق آبه منحرف می‌شود و به بند‌های خاکی بعدی منتقل می‌شود که امسال ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و مجددا طرحی که نیاز به دریچه نباشد اجرا شود.

ارسال نظرات