خبرهای داغ:
دبیر یادمان شهید محمد اسماعیلی سزاری در اندیمشک گفت: این شهید والامقام در یک شب بارانی با ازخودگذشتگی و فداکاری جان ۷۵۰ رزمنده را نجات داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۵۲
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ حسن دهقان دبیر برگزاری یادمان شهید محمد اسماعیلی سزاری در اندیمشک می‌گوید: مراسم گرامیداشت این شهید به دلیل معرفی از خودگذشتگی و فداکاری او به اقشار مختلف جامعه که با گذشتن از جان خود، جان ۷۵۰ رزمنده را نجات داد باهمت موسسه فرهنگی هنری غدیر و پایگاه مقاومت بسیج امام حسن عسکری (ع) برگزار شد.

 

او گفت: این شهید فداکار در ۲۴ اسفند ماه سال ۱۳۶۵ در یک شب بارانی در محلی که به عنوان دره مرگ نام گذاری شده بود در حال انجام وظیفه نگهبانی خط راه آهن در حد فاصل بین ایستگاه راه آهن شهبازان تله زنگ بین تونل ۹ و ۱۰ بود.

 

دبیر برگزاری یادمان شهید محمد اسماعیلی سزاری در اندیمشک ادامه داد: بارندگی شدید، سیلاب و ریزش کوه باعث ازبین رفتن ۹ متر از خط راه آهن در دره مرگ شده بود، شهید محمد اسماعیلی سزاری برای جلوگیری از سقوط قطار به دره اقدامات ایمنی و علامت گذاری و پرچم‌های هشدار دهنده در مسیر نصب می‌کنند و چون می‌دانستند از سمت جنوب (اندیمشک به تهران) قطار مسافربری در این ساعت باید از این مسیر تردد می‌کند خود نیز با فانوس به سمت قطاری که بیش از ۷۵۰ رزمنده که از مناطق عملیاتی والفجر ۸ به قصد رفتن به استراحت مسافر قطار فوق بودن رفته و به علت پیچ و قوس تونل و تاریکی شب و عدم دیده راننده قطار به صحنه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

 

آقای دهقان گفت: این شهید برای نجات جان مسافران و جلوگیری از سقوط قطار به دره تمام تلاش خود را به نحوه احسن انجام داد تا در لحظه آخر که پله لکوموتیو به او برخورد نموده و به شهادت می‌رسد، این شهید با نثار جان خود، جان ۷۵۰ رزمنده را نجات داد تا به کانون گرم خانواده بازگردند.

 

 شهید محمد اسماعیلی سزاری قهرمانی است که بایدبه عنوان الگوه و اسوه از خودگذشتگی و نجات جان دیگران به جامعه معرفی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها