خبرهای داغ:
تبریز- سخنگوي سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گفت: هم استاني‌ها مي‌توانند از 28اسفند 1401 تا ۱۴فروردين 1402 شکايات، نظرات و انتقادات خود را مبني بر بخش‌هاي مختلف کشاورزي استان به سامانه‌هاي موجود ارسال کنند.
کد خبر: ۹۴۹۹۷۴۱
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، وحيد کاظم زاده در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينکه جهاد کشاورزي در ايام نوروز 1402 تعطيل نيست گفت: خدمات رساني به مردم و بهره برداران بخش کشاورزي در همه ايام سال توسط همکاران واحدهاي مختلف سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي تداوم دارد و ادارات وابسته به سازمان جهاد کشاورزي نيز در ايام نوروز فعال بوده و به مردم خدمات ارائه مي دهند.

وي با بيان اينکه به منظور پاسخگويي به ابهامات، مديريت و جلوگيري از شکل گيري شايعات، پايش و اطلاع رساني از عملکرد و برنامه هاي اين سازمان در ايام نوروز 1402 و در آستانه ماه مبارک رمضان، ستاد ويژه خبري/ اطلاع رساني در اداره روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي استان تشکيل شده و اين ستاد ويژه خبري و اطلاع رساني به رياست رئيس محترم سازمان و دبيري  مديريت روابط عمومي سازمان از 28 اسفند ماه 1401 لغايت 14 فروردين 1402 فعال خواهد بود و اين سازمان و مديريتهاي تابعه در استان به عنوان نقطه تماس براي پايش، پاسخگويي و اطلاع رساني عمومي و رسانه‌اي در ايام نوروز در قالب ستادهاي خبري و اطلاع رساني فعال خواهند بود.

کاظم زاده با بيان اينکه جهادکشاورزي به منظور خدمات رساني بهينه به عموم مردم و مديريت تامين امنيت غذايي مردم ، نظارت بر بازار کالاهاي اساسي و بلاياي طبيعي بخش کشاورزي و حفاظت از اراضي ملي و کشاورزي، کشيک هاي نوروزي تشکيل داده است افزود: سازمان جهاد کشاورزي و ادارات تابعه با راه اندازي سامانه هاي ارتباطي در زمينه هاي بازرسي و نظارت بر کالاهاي اساسي ، حفاظت اراضي کشاورزي، آتش سوزي جنگلها و مراتع، تخريب، تصرف اراضي ملي، عرضه فرآورده هاي خام دامي خارج از شبکه دامپزشکي، کشتار غيرمجاز ، تامين امنيت غذايي و ... در ايام نوروز به صورت شبانه روزي آماده دريافت گزارش هاي مردمي و پاسخگويي به شهروندان است.

مشاور رئيس سازمان و مدير روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي بیان کرد: همزمان با فرارسيدن تعطيلات نوروزي تعداد 26 گشت يگان حفاظت از اراضي کشاورزي و تعداد 22 گشت يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري در استان به صورت شبانه روزي در حالت آماده باش کامل قرار دارند و اين گشتها آماده دريافت هرگونه گزارش و اطلاعات مردمي در خصوص تخريب و تغيير کاربري زمين‌هاي کشاورزي و ملي در سراسر استان هستند.

کاظم زاده اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمي براي اطلاع رساني جهت پيشگيري و برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي زراعي و باغي و اراضي ملي سامانه ارتباط مردمي 131 ويژه حفاظت از اراضي کشاورزي و سامانه 1504 يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان به صورت شبانه روزي آماده برخورد با متصرفان و سودجويان در عرصه هاي ملي و مواردي چون آتش سوزي جنگل‌هاي ارسباران و هرگونه دخل و تصرف بر اراضي ملي و مراتع و ساير موضوعاتي که به منابع طبيعي و مراتع مربوط مي‌شود، رسيدگي مي‌کند.

وي با بيان اينکه براساس اهميت بحث بازرسي و نظارت بر بازار محصولات اساسي کشاورزي، سامانه ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسي بر قيمت محصولات اساسي کشاورزي استان، منتظر شنيدن هرگونه شکايت از بابت گرانفروشي، کم فروشي ، احتکار و... محصولات اساسي است افزود: از شهروندان عزيز درخواست مي‌کنيم هر گونه تخلفات صنفي اعم از گران فروشي، کم فروشي، عدم درج قيمت و رعايت نکردن دستورالعمل‌هاي بهداشتي، احتکار و ساير موارد را به سامانه‌هاي  ۱۲۴ سازمان صمت يا ۱۳۵ تعزيرات حکومتي گزارش دهند.

سخنگوي سازمان و دبير ستاد ويژه خبري و اطلاع رساني نوروز سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي ادامه داد: اکيپ‌هاي بازرسي قرارگاه امنيت غذايي در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پرمصرف و کالا‌هاي اساسي مردم به صورت شبانه روزي به ويژه با تشديد فعاليتها در ايام نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان در حال رصد و پايش بازارهستند و با آغاز فعاليت اين قرارگاه در طول يکسال گذشته در حال حاضر شاهد آرامش و ثبات در بازار کالا‌هاي اساسي مردم هستيم.

وي با بيان اينکه به‌ منظور توسعه دانش در بخش كشاورزي، اولين تلفن گوياي کشاورزي (096800) در آذربايجان شرقي راه‌اندازي شده است افزود: اين تلفن گويا باعث ارتباط تلفني مستقيم بهره برداران بخش كشاورزي با متخصصان كشاورزي و محققان مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان مي‌شود و  کشاورزان و بهره برداران بخش كشاورزي مي توانند از اين طريق، سوالات تخصصي در حوزه هاي مختلف كشاورزي و منابع طبيعي را از محققان بپرسند و پاسخ‌هاي لازم را دريافت کنند.

 وي تاکيد کرد: سامانه ارتباطي 1559 از طريق باشگاه کشاورزان نيز خدماتي نظير اطلاعات هواشناسي، خدمات فني و مشاوره اي در امور زراعي و باغباني، خدمات پس از فروش نهاده به بهره برداران عضو اين باشگاه ارايه مي شود.

دبير ستاد ويژه خبري / اطلاع رساني نوروز در سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي افزود: به منظور حفظ سلامت مردم در ايام نوروز، سامانه 1512 اداره کل دامپزشکي استان آماده دريافت و پيگيري گزارش شهروندان در زمينه هرگونه عرضه فرآورده هاي خام دامي خارج از شبکه دامپزشکي، کشتار غيرمجاز و ... است.

وي در ادامه از آماده باش نيروهاي مديريت حفظ نباتات در سازمان و مراکز قرنطينه گياهي مستقر در گمرکات استان به منظور بازديد و بررسي محموله هاي کشاورزي وارداتي و صادراتي خبرداد و بيان کرد: همچنين به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مديران و کارشناسان اين سازمان بصورت شبانه روز در قالب کشيک هاي نوروزي آماده خدمات رساني به کشاورزان و بهره برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به رديابي افات و بيماري ها ، بازديد از فروشگاه ها و نهالستان ها اقدام خواهند کرد.

سخنگوي سازمان جهاد کشاورزي استان با آرزوي سال خوش و خرم براي هموطنان و هم استاني هاي عزيز اعلام کرد: مردم مي توانند هرگونه پيشنهاد و انتقاد درباره حوزه مسئوليت ها و فعاليتهاي سازمان جهاد کشاورزي استان و ادارات تابعه را به شماره 34438869 ستاد ويژه خبري / اطلاع رساني نوروز در سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گزارش دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها