رییس پلیس امنیت اقتصادی ایلام گفت: امسال ۶۹۸ خودرو شوتی که اقدام به جابجایی کالا‌های قاچاق در این استان می‌کردند، توقیف شده اند
کد خبر: ۹۴۹۹۸۴۵
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ مهدی کیانی اظهار داشت: کالای قاچاق به مواردی گفته می‌شود که عوارض گمرکی آن پرداخت نشده و خودرو‌های شوتی نیز بطور معمول آنرا به شکل جزء حمل می‌کنند.

وی افزود: ۶۹۸ خودرو حامل کالای قاچاق امسال در استان ایلام توقیف شده اند که این تعداد در سال گذشته ۵۸۶ خودرو بوده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ایلام تاکید کرد: بیشتر خودرو‌های شوتی از مسیر هندیجان و ماهشهر کالا‌های قاچاق را حمل و از طریق شهرستان دهلران وارد استان ایلام می‌کنند.

سرهنگ کیانی با اشاره به افزایش ۹ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا در استان طی سال ۱۴۰۱ یادآور شد: پارسال ۹۳۲ پرونده در این خصوص تشکیل شد که در سال جاری به ۱۰۸۲ مورد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: امسال ۹۸۶ نفر در ارتباط با حمل کالای قاچاق در استان دستگیر شده اند، درحالیکه این تعداد پارسال ۸۴۵ نفر بود که افزایش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ایلام اظهار داشت: حجم بالایی از کالا‌های قاچاق ورودی به استان هم اکنون از طریق خودرو‌های شوتی جابجا می‌شود که می‌توان گفت ۸۰ درصد کالا‌های قاچاق را شامل می‌شود.

سرهنگ کیانی محدوده پل سیمره در شهرستان هلیلان را از مهم‌ترین مبادی ورودی کالا به استان برشمرد که میزان کشفیات کالای قاچاق نیز در این نقطه بالاست.

ارسال نظرات