خبرهای داغ:
تبریز- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی از بهره مندی بیش از ۲۷ هزار مسافر از خدمات بشردوستانه ۶۱ پست نوروزی جوانان هلال احمر در سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۰۷۴
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آدربایجان‌شرقی؛ رامین سلیمانی ضمن تبریک سال نو اعلام کرد: از آغاز طرح در ۲۵ اسفند تا روز پایانی اسفند ماه و آستانه سال نو؛ ۲۷ هزار مسافر به پست های نوروزی جوانان هلال احمر در سراسر استان آذربایجان‌شرقی مراجعه و از خدمات بشردوستانه این جمعیت بهره‌مند شدند.

وی تشریح کرد: ۹۵۰۷ نفر از مسافران از خدمات ایمنی و سلامت پست‌های ثابت و ۳۰۸۷ نفر نیز از خدمات و مهارت‌های امدادی و بشردوستانه اکیپ‌های سحاب بهره مند شده اند.

۶۰۴۰ نفر از مسافران نوروزی به پویش #بهرفت پیوستند

معاون امور جوانان با تاکید بر نقش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات افزود: ۶۰۴۰ نفر از مردم با مراجعه به پست‌های نوروزی جوانان هلال احمر و امضای میثاق نامه؛ به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوسته اند.

استفاده ۳۱۴۷ کودک از خدمات فضای دوستدار کودک

سلیمانی در ادامه گفت: ۳۱۴۷ کودک نیز از امکانات و فضای دوستدار کودک اکیپ های نوروزی هلال احمر استفاده کرده و به بازی‌های بومی محلی، ایستگاه نقاشی، آشنایی با جمعیت هلال احمر و کانون غنچه‌های هلال احمر پرداخته اند.

استقرار خیمه های نماز در مکان های بدون نمازخانه

سلیمانی همچنین با بیان اینکه مهیا کردن مقدمات فریضه نماز مورد توجه جمعیت هلال احمر بوده است گفت: درمکان هایی که مسجد و نماز خانه در دسترس نبود خیمه های نماز جمعیت مستقر شده اند که ۸۵۱ نفر از خیمه‌های نماز این پست‌ها بهره مند شده اند.

خدمات زیست محیطی هلال احمر در بهار طبیعت

معاون امور جوانان با اشاره به تشکیل کمیته محیط زیست در جمعیت هلال احمر افزود: با توجه به حضور گسترده مردم در فضای سبز و جنگل ها و مراتع، جمعیت هلال احمر تاکنون اقدام به توزیع ۲۲۴۳ اقلام زیست محیطی کرده است.

براساس این گزارش؛ ۱۸ اکیپ سحاب (پست سیار) در شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی در حال فعالیت و خدمت رسانی امدادی به مسافران نوروزی است و ۴۳ فضای دوستدار کودک فعال در استان وجود دارد که با مشارکت ۳۷۶ جوان هلال احمر در حال ارائه خدمات هستند.

ارسال نظرات