خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اعلام شرایط فعالیت واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۲۲۸
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان با تبریک فرا رسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از اهمیت و جایگاه ویژه ای در بین مسلمانان از جمله کشور اسلامی ما برخوردار است و انتظامی نیز مسئولیت دارد تا با تأمین امنیت و آرامش بستر انجام فرایض را برای شهروندان فراهم کند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در ماه مبارک رمضان نظارت بر اماکن توسط انتظامی است و با توجه به شرایط خاص امسال و تقارن عید نوروز و ماه رمضان، ما وظیفه داریم شرایطی را فراهم کنیم که هم مسافرین نوروزی به سختی نیفتند و هم شعائر اسلامی، حدود الهی و ارزش‌های دینی خدشه دار نشود چرا که این موضوع مطالبه بحق مردم متدین از فراجا است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا هماهنگی‌هایی با دستگاه قضا، اتحادیه‌های صنفی و میراث فرهنگی به عمل آمده و تصمیم بر این است که صنوف مختلف درخواست‌های خود به منظور انجام فعالیت در ماه رمضان را به اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان تحویل دهند تا در جلساتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذکر شده این درخواست‌ها بررسی و به صنوف واجد شرایط مجوز اعطا شود.

جاویدان با اشاره به ممنوعیت کامل فعالیت اصنافی همانند آب میوه فروشی‌ها، کبابی و جگرکی‌ها، کافی شاپ ها و قهوه خانه‌ها در ماه مبارک رمضان (از اذان صبح تا اذان مغرب)، افزود: در خصوص رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌هایی که در داخل شهر هستند به اقتضا شرایطی همانند قرار داشتن در منطقه گردشگری، مجاورت با بیمارستان و.. با رعایت فاصله خاص مجوز فعالیت صادر خواهد شد که البته در صورت زیاد بودن متقاضی، مجوز صادره با تقسیم بندی ایام ماه مبارک رمضان به صورت ۱۰ یا ۱۵ روزه به صنوف اعطا خواهد شد با اینکه در این صورت نیز واحدهای صنفی ملزم به رعایت الزامات خاص خواهند بود.

وی در خصوص فعالیت صنوف برون شهری نیز گفت: در اماکن برون شهری و اماکنی که میراث فرهنگی و گردشگری تولیت آن‌را عهده دار دار هستند محدودیت کمتری وجود خواهد داشت و مجوز فعالیت اعطا خواهد شد اما در این اماکن نیز الزامات خاص باید رعایت شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ما شرعا و قانونا مسئول و مکلف به رعایت شعائر و حدود الهی هستیم، بیان کرد: انتظار من از هم استانی‌های عزیز و اصناف شرافتمند این است که با رعایت قوانین و مقررات، مرتکب اقدامی نشوند که شأن این ماه الهی خدشه دار شود.

جاویدان خاطرنشان کرد: ما خادم مردم و در کنار آنها هستیم و افتخار می‌کنیم که فراهم کننده بستری باشیم که هم مردم متدین استان به امور معنوی و مذهبی خود برسند و هم مسافرین عزیزی که استان ما را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، در سختی قرار نگیرند.

ارسال نظرات