خبرهای داغ:

رونق تولید و درآمدزایی با توسعه فعالیت بندر شادگان

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی:فعالیت‌های تجاری بندر شادگان باعث ایجاد درآمد پایدار برای اهالی منطقه خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۲۶۵
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، حجت الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد در آیین "نوروزگاه شهرستان بندر شادگان قلب تجارت بنادر کوچک" اظهارکرد: ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی مناسب در بندر این شهرستان را زمینه‌ای مطلوب برای پشتیبانی از رونق تولید است.

 

رونق تولید و درآمدزایی با توسعه فعالیت بندر شادگان

 

نماینده مردم شهرستان شادگان با اشاره به اینکه با تلاش‌های جدی صورت گرفته، برق و فیبر نوری به عنوان زیرساخت‌های ضروری در بندر شادگان ایجاد شد گفت: فعالیت‌های تجاری بندر شادگان باعث ایجاد درآمد پایدار برای اهالی منطقه خواهد شد و تامین آب پایدار این بندر از طریق طراحی پروژه‌های عمرانی در دست اقدام است.

 

وی همچنین به فرآیند‌های طی شده برای توسعه اسکله بندر شادگان اشاره‌کرد و گفت: این بندر به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین بنادر کوچک کشور، ظرفیت مطلوبی برای پشتیبانی از رونق تولید بخصوص صنایع پایین دستی محسوب می‌شود.

 

او در ادامه تصریح‌کرد: در کنار توسعه اسکله این بندر با هماهنگی‌های وزارت کشور، راه اندازی بازارچه مرزی شادگان نیز در دستور کار قرار دارد.

 

ناصری نژاد گفت: راه‌اندازی بازارچه مرزی شادگان به واسطه فعالیت‌هایی مانند "ته‌لنجی" و "کالای ملوانی"؛ با جذب گردشگران مختلف در رونق اقتصادی قشر‌های مختلف این منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

 

وی فعالیت‌های گردشگری در شادگان را با شتاب رضایت بخشی عنوان‌کرد و گفت: هم‌اکنون روستای "صراخیه" از توابع بندر شادگان به یکی از قطب‌های گردشگری استان خوزستان تبدیل شده است.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: باتوجه به موفقیت پیش آمده در جزیره "صراخیه"، ایجاد منطقه گردشگری دیگری در این شهرستان پیشنهاد شده که بررسی‌های لازم شروع گردیده است.

 

گفتنی است، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بهمن ماه ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه روند سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی در بندر شادگان همواره ادامه دارد گفت: حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این مجموعه بندری ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 

زیرساخت‌های ایجاد شده در این مجموعه بندری، تسهیل کننده فعالیت‌های تجاری منطقه شده است.

 

سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه اسکله، انبارش کالا و محوطه‌سازی، ظرفیت صادرات و واردات بندر شادگان را به ۱۰۰ هزار تن افزایش داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار