خبرهای داغ:
بزرگداشت عملیات غرورآفرین فتح المبین و بزرگداشت سرداران شهید حاج محمدحسین کوسه‌چی و عظیم محمدی‌زاده از فرماندهان لشکر هفت حضرت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس پنجشنبه شب با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۲۷۶
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در دزفول ، نماینده امام خمینی(ره) در لشکر هفت حضرت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس در این آیین با گرامیداشت یاد سردار شهید کوسه چی از فرماندهان برجسته دفاع مقدس ادامه داد: شجاعت، جوانمردی، تهجد، تعهد و طالب علم بودن از جمله ویژگی های برجسته اخلاقی سردار شهید کوسه چی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی توجه به مسایل شرعی را از دیگر ویژگی های سردار شهید کوسه‌چی برشمرد و افزود: شهید کوسه چی تربیت یافته خانواده ای اصیل و مذهبی بود و در تمامی دوران عمر خود تهجد، عبادت و نماز اول وقت را ترک نکرد.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه سردار شهید کوسه چی همه عمر خود را صرف جهاد در راه خدا و خدمت به مردم کرد، گفت: عمل صادقانه و خدمت مخلصانه برای خدا زیر خاکستر نمی ماند و روزی این مجاهدت ها و حقایق آشکار می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را ماه عبادت و عبودیت دانست و اظهار کرد: استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای قرائت قرآن و تهذیب نفس باید مورد توجه باشد.

 

به دلیل نقش برجسته دزفول در دوران دفاع مقدس چهار خرداد ۱۳۶۶ با تصویب هیات وزیران دزفول با تقدیم لوحی به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نام گذاری شد که در سال های اخیر با تصویب شورای فرهنگ عمومی چهارم خرداد به نام "روز مقاومت و پایداری – روز دزفول " در تقویم رسمی جمهوری اسلامی نام گذای شد.

 

در این مراسم که با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد ضمن بزرگداشت عملیات غرورآفرین فتح المبین، دومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید حاج محمدحسن کوسه چی(پارساکیان) و علمدار لشکرهفت حضرت ولی عصر(عج) فرمانده شهید حاج عظیم محمدی زاده گرامی داشته شد.

 

سردار شهید محمدحسن کوسه‌ چی (پارساکیان) دبیر گروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌ الانبیاء(ص) و از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ شمسی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهید خود پیوست. جانشین فرماندهی لشکر هفت ولیعصر(عج) دزفول در دوران دفاع مقدس، فرماندهی قرارگاه‌های منطقه‌ای نجف اشرف و صاحب ‌الزمان نیروی زمینی سپاه و مشاور فرماندهی کل سپاه از جمله سوابق سردار کوسه ‌چی بود.

 

سردار شهید عظیم محمدی زاده متولد سال ۱۳۳۲، کارمند شرکت کشت و صنعت کارون و معاون عملیاتی لشکر هفت ولیعصر (عج) بود که در عملیات های فتح المبین، بیت المقدس و رمضان حماسه آفرینی کرد و ۶ اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها