خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران:

نام‌گذاری سال نقشه راه کشور و تعیین اولویت‌های کاری مسئولان است

امام جمعه شهر چمران گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با نام‌گذاری امسال یعنی «مهار تورم و رشد تولید» همه مسئولان در همه سطوح مدیریتی با تمام وجود، تلاش عالمانه انجام دهند.
کد خبر: ۹۵۰۰۳۴۴
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰

 

حجت‌الاسلام عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک آغاز سال نو اظهار کرد: نکته مهم در آغاز سال، نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مد ظله) است.

 

 

وی افزود: همه مسئولان و آحاد مردم باید بدانند که این امر یک کار نمایشی نیست، بلکه نقشه راه کشور و اولویت‌های کاری مسئولان را برای یک سال کشور مشخص و سیاست‌گذاری می‌کند.

 

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: پشتوانه این نام‌گذاری‌ها تحقیق، پژوهش و کار علمی است. متاسفانه یکی از نقطه ضعف‌های کشور در سالیان اخیر موضوع اقتصاد است که دشمن روی آن دست گذاشته و سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی دارد.

 

عبادی یادآور شد: تقریباً در ۱۵ سال گذشته رهبر معظم انقلاب، همواره موضوع رشد اقتصادی، تولید بیشتر و اشتغال‌زایی را مد نظر قرار داده‌اند. با اینکه در ۱۵ سال گذشته، بارها روی موضوع رشد و جهش تولید، بسیار تاکید شده، اما دولت‌ها به ویژه در دهه ۹۰ در تحقق اهداف مورد نظر نام‌گذاری سال‌ها، کارنامه چندان موفقی از خود به یادگار باقی نگذاشتند.

 

وی ادامه داد: از این رو انتظار می‌رود سال ۱۴۰۲ سال تحقق این هدف و حرکت دولت سیزدهم در این مسیر باشد. آنچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این موضوع تاکید کردند که نام‌گذاری سال، را نباید در حد شعار تقلیل داد.

 

امام جمعه شهر چمران تأکید کرد: نباید کل هدف‌گذاری مهم در نام‌گذاری‌ها را به زدن شعار سال روی بیلبوردهای اتوبان‌ها، تابلوهای شهری و اداری یا نوشتن شعار سال روی سربرگ‌های نهادهای دولتی یا برگزاری سمینارهایی برای تحلیل شعار سال خلاصه کرد.

 

عبادی متذکر شد: تحلیل شعار سال نیاز به سخنرانی هیچ مسئولی ندارد، چرا که رهبر معظم انقلاب اساس کار و آنچه نظام و دولت باید در دستور کار قرار دهد را تبیین کردند. بلکه تحقق شعار سال و معنویات رهبر معظم انقلاب را باید مردم احساس کنند که از طرف مسئولان اقدامات لازم صورت گرفته و معیشت آنها بهبود یافته است. البته نقش مردم در تحقق این امر فوق‌العاده مهم و اساسی است.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با نام‌گذاری امسال یعنی «مهار تورم و رشد تولید» همه مسئولان در همه سطوح مدیریتی با تمام وجود، تلاش عالمانه انجام دهند.

 

خطیب جمعه شهر چمران اذعان داشت: متأسفانه تورم بالا که عوامل زیادی دارد باعث ناراحتی و نارضایتی مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه شده و شرایط زندگی را برای آنان سخت کرده است. اما آنچه از همت و اراده دولت مردمی می‌بینیم ما را به آینده امیدوار می‌کند که امسال به کوری چشم همه بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها، خبرها و اتفاقات خوبی برای مردم شریف ایران اسلامی در راه است.

 

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم که به ما توفیق دهد از لحظه لحظه این ماه پر و خیر و برکت استفاده کنیم و این لحظات را به غفلت نگذرانیم.

 

وی افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و مبارزه با هوای نفس است که ثمره آن رسیدن به مقام متقین و فلسفه وجوب روزه هم همین امر است. ماه مبارک رمضان ماه دعا، استغفار و مناجات با خداوند متعال است و بهترین فرصت برای توبه و بازگشت به مسیر الهی است، چرا که در دعا وارد شده است: «وهذا شهر الانابه و هذا شهر التوبه».

 

امام جمعه شهر چمران در پایان اضافه کرد: نباید این فرصت را از دست بدهیم چرا که در روز قیامت که روز حسرت است، پشیمان خواهیم شد که چه فرصت بزرگی را از دست دادیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها