خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با "بسیج":

ارائه خدمات جهادی ۲۵۵ گروه جهادی بومی و میهمان نوروز ۱۴۰۲ در استان

هنری گفت: همزمان با نوروز ۱۴۰۲؛ بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ جهادگر در قالب ۲۵۵ گروه جهادی بومی و ميهمان در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و آبرسانی در ۱۵۸ نقطه روستایی و ۹۸ نقطه شهری خراسان جنوبی خدمات جهادی ارائه می کنند.
کد خبر: ۹۵۰۰۷۶۸
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (علیه‌السلام) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت: همزمان با آغاز سال جدید، بیش از ۳هزار و ۴۰۰ جهادگر در قالب ۲۵۵ گروه جهادی مهمان و بومی در خراسان جنوبی به مردم استان خدمات جهادی ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: از این تعداد؛ ۹ گروه جهادی مهمان هستند که از دانشگاه‌های مختلف استان تهران و استان مازندران؛ از ۲۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ جهت ارائه خدمات جهادی به مردم خراسان جنوبی به این استان اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۲۵۵ گروه جهادی میهمان و بومی استان، نوروز امسال در ۱۵۸ نقطه روستایی و ۹۸ نقطه شهری خراسان جنوبی به مردم خدمات جهادی ارائه می‌کنند.

هنری اظهار داشت: جهادگران میهمان تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان در زمینه‌های کانال کشی انتقال آب به مزارع کشاورزی، ساخت و مرمت استخر ذخیره آب، مرمت خانه نیازمندان، ساخت خانه عالم، دیوار کشی مدارس، ساخت حمام و سرویس بهداشتی فعالیت دارند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان، برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و مشاوره خانواده از جمله عرصه‌های فرهنگی فعالیت جهادی این جهادگران در مناطق محروم خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به مستمر بودن فعالیت‌های جهادی جهادگران بومی استان در طول سال، گفت: عمده فعالیت‌های این جهادگران در عرصه‌های اشتغالزایی، کشاورزی، بهداشت و درمان، عمرانی و زیر ساختی، توزیع بسته‌های معیشتی و لوازم التحریر بین نیازمندان است.

هنری ادامه داد: گروه‌های جهادی بومی استان هر هفته در زمینه گچ کاری مساجد، ترمیم و ساخت خانه محرومان در نقاط مرزی و حاشیه شهر‌های استان فعالیت دارند.

وی به حضور جهادگران قرارگاه ملی جهادی یونس، نوروز امسال در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در سطح کشور ۱۰ قرارگاه ملی جهادی فعالیت دارند که قرارگاه جهادی یونس یکی از این گروه هاست که استان خراسان جنوبی را به عنوان منطقه هدف فعالیت خود انتخاب کردند.

هنری ادامه داد: امسال دومین سال حضور جهادگران قرارگاه جهادی یونس در خراسان جنوبی و شهرستان زیرکوه است، که ۱۳۰ جهادگر این قرارگاه از ۲۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ در عرصه‌های عمرانی و فرهنگی به مردم روستا‌های شهرستان زیرکوه خدمات جهادی ارائه می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی مطرح کرد: رویکرد اصلی فعالیت‌های جهادی خودسازی جهادگران، خدمت به محرومان و پای کار آوردن خود مردم مناطق برای حل مشکلات و رفع نیازهایشان است.

وی با بیان اینکه فعالیت های جهادی زمانی ارزش پیدا می کند که خود مردم پای کار باشند، افزود: مهمترین تفاوت اردو‌های جهادی نوروز امسال با سنوات قبل؛ حضور مردم محلی و اهالی روستاها در عرصه سازندگی مناطق زندگیشان، پای کار آمدن آنها، همراهی و کمک با جهادگران در انجام کار‌های عمرانی است.

هنری به همکاری نهاد‌های خدمات رسان استان با سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در ارائه خدمات جهادی به مردم اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در زمینه ساخت خانه برای مددجویان این نهاد اعتبار و مصالح مورد نیاز را تامین و ساخت منازل توسط جهادگران بسیجی انجام می‌شود، همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان در عرصه تامین اعتبار برای کانال کشی و احداث استخر ذخیره آب با سازمان بسیج سازندگی همکاری دارد.

وی بیان کرد: در زمینه تهیه بسته‌های معیشتی؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی بخشی از اعتبارات را تامین و شناسایی نیازمندان و توزیع بسته‌ها بین افراد کم برخوردار توسط جهادگران و بسیجیان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها