خبرهای داغ:
رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:
تبریز- رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: قبل از سحری رزمندگان دعا و نماز شب را در کنار سنگر ها و پشت خاکریزها برپا می کردند.
کد خبر: ۹۵۰۰۷۹۹
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

اسمعلی محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: روزه داری رزمندگان در آن دوران سوزان و طاقت فرسا در هوای گرم خوزستان و جنوب هیچ وقت نتوانست رزمندگان را مستاصل کند.

وی اضافه کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس گوش به فرمان فرماندهان خود بودند، جایی که صلاح می دیدند روزه داری برای ماموریت های مهم جنگ خللی وارد نمی کند و شرعی هم اشکال ندارد طبق فتوای حضرت امام خمینی (ره) اجازه می دادند.

محمدی ادامه داد:  سفره های افطاری و سحری رزمندگان حال و هوای عرفانی و بسیار ساده ای داشت و با همان هدایای مردمی که به جبهه ها ارسال می شد آراسته می شدند، گاهی کنسرو، نان و پنیر و گاهی نیز نان خالی.

محمدی درباره مراسم شب های احیا هم بیان کرد: مراسم شب های احیا طوری برگزار می شد که انگار همه رزمندگان نزول آیات الهی را مشاهده می کردند که واقعا وصف شدنی نیست. ختم قرآن در سنگرها جزء برنامه رزمندگان بود، مناجات و دعاهای افتتاح و جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی جزء برنامه های شبانه رزمندگان در سنگرها بود.

اسمعلی محمدی سابقه بیش از چهار سال حضور در جبهه ها و شرکت در عملیات های بزرگی همچون والفجر8، کربلای 5 و 8 ، نصر 7 و تعدادی عملیات های دیگر را داشته و چهار ماه رمضان را در جبهه ها سپری نموده

ارسال نظرات