خبرهای داغ:
قاری برجسته تبریزی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:
تبریز- یکی از قاریان در خصوص اهمیت قرآن گفت: قرآن یاد خداست و آن که پیوسته یاد خدا می کند و با او مأنوس است در حصار محکم الهی و در حمایت اوست.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۲۱
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

بخت شکوهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: قرآن ذکر و یاد خداست و ذکر از اوصاف و اسماء قرآن است، خداوند ذکر الهی را مایه آرامش و اطمینان قلوب دانسته است، خداوند در آیه «الا بذکرالله تطمئن القلوب» علاوه بر بعد ثروت معنوی قرآن، بر خیر و برکت مادی انسان نیز اشاره کرده است.

وی با اشاره به آثار دنیوی انس با قرآن اظهار کرد: زندگی آدمی همواره مملو از دردها، رنج ها، دشواری ها و فتنه هاست که آدمی را در حل و رفع آن حیران می کند.

بخت شکوهی افزود: آنجا که دست هیچ درمانگر و روانشناسی به آن نمی رسد و چاره ساز آن نیست در چنین شرایطی پیامبر اعظم که طبیب دردهای بشریت می فرماید: «آن گاه که فتنه ها چون پاره های شب تار بر شما پوشیده شد به قرآن تمسک کنید که آن شفیعی است که شفاعتش پذیرفته می شود، در آن چراغ های هدایت و نشانه های حکمت است».

وی ادامه داد: مأنوس شدن با خدا و دوستی با او دل را از آنچه مخالف میل اوست متنفر می سازد همچنین انس با تعالیم حکیمانه پروردگار، حکمت را در قلب آدمی می نشاند.

بخت شکوهی اضافه کرد: قرآن، کلام ارجمند خداوند و واسطه انس بندگان با خداست. راهنمای آدمی از ضلالت ها و پناهگاه او در فتنه ها، جدا کننده حق از باطل و نیکوترین سخن و رساترین اندرز و سفره گسترده الهی در میان بندگان است تا از خوان نعمتش جسم و جان خویش راحیات بخشند.

وی خاطرنشان کرد: آنان که قلب خویش را با قرآن همنشین ساختند نه یک فصل حیاتشان که تمامی فصول زندگیشان دراین جهان و آن جهان بهاری است.

بخت شکوهی در توصیه ای از جوانان خواست با قرآن بیشتر مانوس باشند و در زمینه های مختلف قرآنی بتوانند فعالیت داشته باشند و  قرآن را همواره سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

ارسال نظرات