خبرهای داغ:
طالبی در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بصیری پور گفت: اگر امروز در کشور امنیت وجود دارد و در دنیا حرفی برای گفتن داریم و ایران اسلامی به اقتداری مثال زدنی رسیده، همه را مدیون خون شهدا و جانفشانی‌های این بزرگواران هستیم.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۳۴
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، طالبی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت شهید "مرتضی بصیری پور" بیان کرد: اگر امروز در کشور امنیت وجود دارد، در دیپلماسی بین المللی و در دنیا حرفی برای گفتن داریم و ایران اسلامی ما به اقتداری مثال زدنی رسیده، همه را مدیون خون شهدا و جانفشانی‌های این بزرگواران هستیم.

وی بیان کرد: اگر برای لحظه‌ای از مسیر شهدا غفلت کرده و منحرف شویم، باید منتظر وارد آمدن ضربات بزرگ و خسارت‌هایی جبران ناپذیر باشیم.

طالبی افزود: هرگونه اقدام در راستای زنده نگهداشتن یاد، خاطر، منش و روش شهدا، بسیار کم است و نمی‌تواند ذره‌ای از کار بزرگ شهیدان را جبران کند.

معاون سیاسی استاندار با تأکید بر اینکه همه در برابر شهدا مسئولیم، تصریح کرد: اگر مجاهدت‌های شهیدان و ایثارگران نبود، وضعیت ما هم مثل کشور‌هایی بود که هر روز توسط استعمارگران چپاول می‌شوند و در معرض ناامنی قرار دارند.

طالبی ادامه داد: برداشتن هر گام در راستای زنده نگهداشتن یاد شهدا و حرکت در مسیر آنها، برکات فراوانی را برای زندگی شخصی و اجتماعی ما به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: اگر مجاهدت‌های شهدای حرم در سوریه، یمن نبود، الان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید در داخل مرز‌های کشور با دشمنان درگیر بودیم.

طالبی با تشکر از اقدامات دستگاه‌های اجرایی در زمینه برگزاری یادواره‌ها و مراسم بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: کار در این حوزه نباید صرفاً به منظور رفع تکلیف اداری باشد، بلکه همه ما بایستی قلبی و دلی به این موضوعات ورود کنیم.

معاون سیاسی استاندار تأکید کرد: با همدلی و هم افزایی در همه حوزه ها، پربارترین و پرمحتواترین یادواره‌ها را در استان شاهد خواهیم بود.

طالبی، ضمن عذرخواهی از خانواده‌های معظم شهدا به جهت کم کاری‌های صورت گرفته در زمینه تکریم جایگاه شهیدان، به برنامه‌های مدون و مستمر استان برای برگزاری یادواره‌های شهدا در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره ها، علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان، بهره برداری مطلوب از این فرصت‌ها برای تحقق اصل جهاد تبیین است.

وی اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری شایسته از همه فرصت ها، روز به روز شاهد پیشرفت نظام و انقلابی باشیم که در دنیا می‌درخشد و الگو برداری می‌شود.

در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر درخصوص تاریخ و نحوه برگزاری مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت شهید بصیری پور، تکالیف دستگاه‌های اجرایی در هر حوزه مشخص شد.

همچنین مقرر شد؛ محتوا‌های مربوط به زندگینامه، تصاویر، خاطرات و سایر آثار با مضمون شهید بصیری پور، جهت بهره برداری همه شهروندان در بستر ایتا به نشانی http://eitaa.com/shahidbasiripour_official بارگزاری شود.

شهید مرتضی بصیری پور، تنها شهید مدافع حرم خراسان جنوبی است که در تاریخ بیستم فروردین ماه سال ۱۳۹۷ در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها