خبرهای داغ:
همدان-مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری رزمایش جهادگران با حضور یک هزار و ۷۵۸ جهادگر در قالب  ۲۰۴ گروه جهادی با هدف خدمت رسانی در بخش‌های مختلف همزمان با نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۸۴
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی قراباغی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش گروههای جهادی در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: همزمان با نوروز ۱۴۰۲، رزمایش جهادگران با حضور یک هزار و ۷۵۸ جهادگر در قالب  ۲۰۴ گروه جهادی با هدف خدمت رسانی در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی آغاز شد.

وی بیان کرد: ۲۲ گروه جهادی در حوزه عمرانی و ساخت ساز، ۹ گروه در حوزه تعمیرات و تاسیسات، ۱۸ گروه در بخش توزیع بسته معیشتی، ۳۱ گروه در حوزه فرهنگی، پنج گروه پزشکی، ۲۹ گروه در بخش اقتصاد مقاومتی و برپایی نمایشگاه، هفت گروه در حوزه آموزشی و ۸۳ تیم در دیگر بخش‌ها فعال شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: پنج تیم پزشکی برای حضور در مناطق محروم و کم برخوردار با هدف ویزیت رایگان اعلام آمادگی کردند که تاکنون سه تیم به مناطق پیش بینی شده اعزام شدند.

وی اضافه کرد: جهادگران بسیجی با وجود قرار داشتن در ایام تعطیلات نوروزی، با زبان روزه در حال خدمت رسانی به محرومان هستند در حالی که می‌توانستند در این روزها به استراحت و تفریح بپردازند.

قراباغی یادآوری کرد: سه رزمایش سال گذشته در استان برگزار شد که نخست رزمایش نوروز سال ۱۴۰۱ با مشارکت ۱۳۷ گروه جهادی، دوم رزمایشی همزمان با سالگرد تاسیس بسیج سازندگی در اردیبهشت با حضور ۴۴۰ گروه جهادی برگزار و در مرحله سوم آذر سال گذشته همزمان با هفته بسیج ۵۷۰ گروه جهادی ایفای نقش کردند.

وی افزود: اهمیت برگزاری این رزمایش ها به خصوص در نوروز این است که این برنامه‌ها با هدف جریان جهادی شامل خدمت‌رسانی و کمک به محرمان همخوانی دارد.

* مهمترین هدف از برگزاری اردوهای جهادی، تربیت نسلی جریان‌ساز است

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان اضافه کرد: مهمترین هدف بسیج سازندگی سپاه از برگزاری اردوهای جهادی، تربیت نسلی جریان‌ساز است تا بتوانند زمینه تمدن‌سازی، جامعه‌سازی و تحقق گام دوم انقلاب را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بسته‌های معیشتی در ۲ مرحله در اختیار نواحی و گروه‌های جهادی برای توزیع قرار گرفت که در یک مرحله ۲۱ هزار و ۶۰۰ بسته و یک نوبت هم در اواخر اسفند ۳ هزار بسته توزیع شد.

قراباغی افزود: پنج روز نخست ماه رمضان امسال جهادگران ۲۳ هزار و ۳۹۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰ میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان توزیع کردند که پیش بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان به ۸۰ هزار بسته برسد.

وی اضافه کرد: همچنین در پنج روز گذشته ۱۳ هزار و ۳۳۰ پرس غذای گرم، ۷۷۰ مورد پوشاک و ۵۴ عدد کارت هدیه توزیع و ۳۳ مورد ذبح قربانی، ۵۰ مورد توزیع سیسمونی و جهیزیه در مجموع به ارزش ۲۸ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه ساخت ۲۱ منزل محروم در نوروز امسال آغاز شد، گفت: تفاهم نامه بین سپاه همدان و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی منعقد شد که تاکنون ۵۱۴ واحد احداث و تحویل شده و تا پایان امسال همه تعهدات توسط گروه های جهادی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۷۰۰ گروه جهادی در همدان فعال است که شمار این گروه‌ها در حال رسیدن به مرز ۲ هزار گروه است هر چند سپاه به جای کمیت دنبال کیفی‌سازی و تخصصی کردن این گروه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات