سردار نورالهی در آیین تشییع پیکر شهید عباس تبریزی:
 مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: توانایی جمهوری اسلامی ایران به فناوری ساخت موشک هاپیرسونیک معادلات نظامی دنیا را بویژه در حوزه موشکی بهم ریخته است.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۲۸
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار اله نور نورالهی روز سه شنبه در آیین تشییع پیکر مطهر جانباز ۷۰ درصد شهید حسین عباسی تبریزی اظهار داشت: پیش از دستیابی کشورمان به فناوری تولید موشک هایپرسونیک آمریکا، روسیه و چین سه قدرت برتر موشکی جهان شناخته می‌شدند و ایران در رتبه چهارم قرار داشت.

وی افزود: توانایی فرزندان برومند ایران زمین در دستیابی به فناوری طراحی و تولید این موشک نقطه عطفی در معادلات نظامی شناخته شده و بنا بر سخنان فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا ۱۰ سال آینده نیز این توانایی در جهان ممتاز و دستیابی به آن بسیار دشوار خواهد بود.

مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در سطح جامعه تاکید کرد: جوانان ایرانی همچنانکه در عرصه نظامی به خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها رسیده اند، در صورت ورود تفکر جهادی و ارزشی به عرصه اقتصاد نیز خواهند توانست کشور را بی نیاز کنند.

سردار نورالهی یادآور شد: دشمنان از مشکلاتی که در عرصه اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد که ما نیز به آن معترض هستیم، سوء استفاده کرده و می‌خواهند از این نظر در میان مردم ناامیدی ایجاد کنند، ولی بدون شک ملت ایران همچنانکه در طول ۴۵ سال گذشته گردنه‌های سخت پیش رو را با موفقیت گذرانده است، از این برهه نیز به سلامت عبور کرده و دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

وی همچنین به ویژگی‌های شخصیتی شهید حسین عباسی تبریزی پرداخت و اضافه کرد: این شهید والامقام به معنی واقعی کلمه پرورش یافته مکتب امیرالمومنین (ع) بود و آنرا در سراسر دوران زندگی الهی و معنوی خود به نمایش گذاشت.

مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: شهید عباسی تبریزی دوران دفاع مقدس بطور مداوم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و بار‌ها مجروح گردید، مجروحیت اصلی ایشان نیز در سال ۶۷ به وقوع پیوست، در طول ۳۵ سال گذشته همواره در بیمارستان‌های مختلف و یا در منزل بستری بود، ولی هیچگاه از آرمان‌های خود که همانا خط سرخ شهدا بود، دست نکشید و بالاخره به همرزمانش شهیدش پیوست.

سردار نورالهی اخلاص، تعبد، خوش خلقی، مهربانی را از ویژگی‌های ممتاز شهید عباسی تبریزی برشمرد و اظهار داشت: ساده زیستی این شهید نیز شهره عام و خاص بود.

 شهید حسین عباسی تبریزی اول مهرماه سال ۱۳۴۴ در منطقه هرمزآباد شهرستان مهران دیده به جهان گشود.

هنگام شروع جنگ تحمیلی ۱۵ ساله بود که با وجود سن کم و جثه کوچک به صف رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی پیوست و در دوران دفاع مقدس دیده بانی لشکر ۱۱ حضرت امیر (ع) را بر عهده داشت.

شهید عباسی تبریزی در عملیات‌های والفجر پنج، والفجر هشت، والفجر ۱۰، کربلای یک، کربلای پنج، نصر چهار و نصر هشت حضور داشت.

این شهید والامقام در عملیاتی‌های متعددی مجروح شد، ولی سال ۶۷ حین ماموریت بر اثر اصابت ترکش به جمجمه مجروح و ماه‌ها در حالت کما بسر برد و پس از آن جزو جانبازان ۷۰ درصد بشمار می‌رفت.

این شهید والامقام سرانجام روز پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ پس از تحمل سال‌ها رنج مجروحیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات