خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا :

حضرت خدیجه(س)، الگوی بی نظیر انفاق، ایثار و بصیرت بود

حضرت خدیجه(س) در سخت ترین شرایط تاریخ اسلام در کنار پیامبر اکرم(ص) حضور مؤثر داشت و بهترین انیس و قوی ترین مددکار رسول خدا(ص) در روزهای سخت و بحرانی بود.
کد خبر: ۹۵۰۱۴۶۱
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

قزوین ؛ به گزارش خبرگزاری بسیج حجت الاسلام محمد پنجی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین ، در گفتگو با خبرنگار بسیج به فضیلت های ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان بر تمام ماه‌های دیگر فضیلت دارد، چرا که خداوند این ماه را مختص به خود، قرآن کریم و تهذیب و خودسازی بندگان قرار داده است. ماه رمضان، ماهی است که سرنوشت انسان‎ها در یکی از شب‎های آن یعنی قدر رقم می‌خورد. در حقیقت ماه رمضان، ماهی است که خداوند با برکت و رحمت و مغفرتش به بندگان روی آورده است، ماهی که نزد خدا از همه ماه‌ها برتر و روزهایش بر همه روز‌ها و شب‌هایش بر همه شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که همه بندگان خدا در این ماه به میهمانی خدا دعوت شده اند و مورد لطف او قرار می گیرند.
وی در ادامه افزود: رمضان ماه نزول خوبی‌ها، ماه نزول قرآن کریم و کتاب هدایتگر انسانها و ماه جبران همه خسران‌هاست. ماهی که اگر قدرش را بدانیم می توانیم تمام پل‌های خراب پشت سر را بازسازی ‌کنیم. ماه رمضان، ماه جاری شدن برکات و خیرات الهی به سوی بندگان، ماه توبه و بازگشت و قبولی آن در درگاه حق تعالی و مهم تر از همه، ماه نزول قرآن کریم و کتاب حق تعالی برای هدایت و راهنمایی و سعادت بشر است.

حجت الاسلام پنجی، حضرت خدیجه(س) را الگوی بی نظیر انفاق، ایثار و بصیرت دانست و افزود: بدون شک حضرت خدیجه(س) در سخت ترین شرایط تاریخ اسلام در کنار پیامبر اکرم(ص) حضور مؤثر داشت و بهترین انیس و قوی ترین مددکار رسول خدا(ص) در روزهای سخت و بحرانی بود.حضرت خدیجه(س) در حقیقت، بزرگ بانوی اسلام و الگوی بی نظیر انفاق، ایثار و بصیرت بود و هیچ گاه از کمک های مادی و معنوی خویش در دفاع از رسول خدا(ص) و آرمان های متعالی اسلام دریغ نکرد. او بانوی با بصیرت زمانه خویش بود و جلوتر از همه ندای آسمانی خداوند را شنید و با مهربانی و عطوفت و ایثار، همه سرمایه مادی و معنوی خویش را به پای خدا و رسول خدا(ص) ریخت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به شخصیت ارزشمند و کمالات معنوی حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: اولین و عزیزترین همسر پیامبر(ص)، مادر حضرت فاطمه(س) و یکی از چهار بانویی که به عنوان برجسته ترین و بهترین زنان عالم معرفی شدند، تنها بخشی از شخصیت ارزشمند و کمالات معنوی حضرت خدیجه(س) است. حضرت خدیجه(س) در حقیقت همسر ولایت و مادر امامت بود و بخش های زیادی از زندگی نامه و سیره او مورد غفلت ثبت و ضبط کنندگان تاریخ اسلام قرار گرفته است.

انتهای پیام ۱۰۰۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها