خبرهای داغ:
زارع زاده گفت: در طرح شهید رهنمون، تیم‌های پزشکی ما به مناطق محروم اعزام می‌شوند و این طرح را تا رفع محرومیت کامل از کشور، تداوم خواهیم داد.
کد خبر: ۹۵۱۴۴۳۷
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

با دلالان دارو مقابله می کنیم / طرح
محمد حسین زارع زاده، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی در نشست تبیینی با خبرنگاران خبرگزاری بسیج، گفت: در موضوع استفاده بهینه و مطلوب از رسانه، عقب هستیم در حالیکه درحدود ۲۰ روز ایام عید نوروز ۲۲۷ گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم کشور اعزام کردیم و به ارائه خدمات گوناگون پزشکی - پیراپزشکی و دندانپزشکی مشغول بودند، اما در همین ایام، یک خبر حاشیه‌ای متاسفانه با شدت زیادی در جامعه منعکس شد، اما خدمات این گروه‌های پزشکی، دیده نشد.

وی گفت: دشمن عزمش را جزم کرده است بر اساس جنگ ترکیبی – شناختی، اختلافاتی را در اقشار مختلف جامعه ایجاد کند که یکی از مقاصد دشمن، جامعه پزشکی است، اما با بازخورد‌هایی که از این جامعه بدست آوردیم مشاهده شد جامعه فرهیخته پزشکان کشور، اهداف دشمن را ناممکن کرده اند.


مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: قاطبه جامعه پزشکی، مردم دوست، نوع دوست، با مسئولیت پذیری اجتماعی و در حال خدمت به مردم هستند و اگر نقصی در این باره وجود داشته باشد آن نقص به ما برمی گردد که نتوانستیم آن را برای مردم توضیح دهیم.

وی گفت: گروه‌های جهادی افرادی هستند که در همین بیمارستان ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها مشغول فعالیت هستند، اما بر اساس نیتی خدایی و با پذیرش مسئولیت اجتماعی، قسمتی از وقت و درامد شان را داوطلبانه و رایگان به مردم محروم جامعه تخصیص می‌دهند.

این بسیجی فعال در جامعه پزشکی همچنین با اشاره به جایگاه والای بسیج در کشور تصریح کرد: بسیج، تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی است و محدوده‌ای برای فعالیت آن قائل نیستیم حتی این محدوده می‌تواند فراسرزمینی باشد و بر این اساس، ما به دنبال نقش‌آفرینی بسیج جامعه پزشکی در راستای تحقق دولت اسلامی تحت فرامین رهبر معظم انقلاب هستیم؛ و در این راستا به دنبال خدمت خالصانه به مردم در قالب طرح‌هایی مثل طرح شهید رهنمون و طرح شهید سلیمانی هستیم به نحوی که در طرح شهید رهنمون، تیم‌های پزشکی ما به مناطق محروم اعزام می‌شوند و این طرح را تا رفع محرومیت کامل از کشور، تداوم خواهیم داد.

سودجویان هر از چند گاهی دست خود را بیخِ گلوی نظام پزشکی قرار می‌دهند تا به اهداف سوء خود برسند

وی همچنین با اشاره به بازار پرسود دارو گفت: این تجارت، نخستین و یا دومین بازار پرسود جهان و دارای پیچیدگی‌های خاصی است و در کشور ما هم، وضع به همین گونه است و در چند دهه گذشته، برخی افراد سودجو به این بازار نفوذ کرده و بازار را به دست گرفته اند و هر از چند گاهی دست خود را بیخِ گلوی نظام پزشکی قرار می‌دهند تا به اهداف سوء خود برسند.

زارع زاده تصریح کرد: برای مقابله با این افراد، جامعه پزشکی در قالب طرح " دارویار" ورود کرده اند تا با اصالت بخشی داروها، مقصد آن را ازمرحله تولید تا مصرف، دنبال کند البته این طرح، کمی ایراد داشت که در صدد رفع آن می‌باشیم. موضوعاتی مانند کاهش ارزش پول ملی، موجب شده است برخی افراد به جای توزیع دارو در داخل با قیمت کم، به فکر صادرات آن با قیمت بالا به خارج کشور باشند.

لزوم اقدام فوری جهت مقابله با پیری هولناک جمعیت
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی مطرح کرد: زمانیکه مقام معظم رهبری به موضوع جمعیت می‌رسند از آن به عنوان، پیری هولناک جمعیت یاد می‌کنند که باید با فرهنگ‌سازی همه جانبه به مقابله با این مشکلات رفت. همچنین موضوع افزایش سزارین در کشور که به علت نفع مالی بالای آن و سریع انجام شدن آن، زایمان طبیعی که می‌تواند موجب افزایش فرزند آوری شود را به حاشیه برده است که باید گفت در نهایت این موارد، موجب تداوم کاهش جمعیت کشورمان شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها