خبرهای داغ:
روایت رزمنده گلستانی عملیات بیت المقدس:

فتح خرمشهر نگرش دنیا نسبت به ایران را تغییر داد/رمز حمله با نام مبارک یا علی بن ابیطالب (ع) شروع شد

قلی پور گفت: عملیات بیت المقدس نقطه عطف به فتوحات سرنوشت ساز جنگ بود.
کد خبر: ۹۵۱۴۴۷۳
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

فتح خرمشهر نگرش دنیا نسبت به ایران را تغییر داد/رمز حمله با نام مبارک یا علی بن ابیطالب علیه السلام شروع شد

قلی پور در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج به مناسبت سالروز فتح خرمشهرگفت: زیباترین نقش عاشورا ایستادگی مقاومت و پایدار و خسته نشدن ویژگی های اثربخش دفاع مقدس است.

وی با بیان  جمله ای از امام رحمة الله علیه عنوان کرد: امام آزادی خرمشهر را نقطه عطفی در انقلاب اسلامی میدانست این جنگ آنقدر حرف گفتن دارد که اگر ده ها سال هنرمند و افراد خوش ذوق و ابتکار بنشینید در جز به جز آن کار کنند بازهم حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت .

رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: عملیات بیت المقدس نقطه عطف به فتوحات سرنوشت ساز جنگ است ، بیش از ۲۰ ماه از آغاز جنگ تحمیلی استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران میگذشت و شهر خرمشهر همچنان در جنگ نیروهای ارتش بعث عراق قرار داشت عملیات فتح المبین در منطقه غرب دزفول و شوش پایان یافته بود نتایج شگفت انگیز آن روح تازه‌ای در کالبد رزمندگان اسلام دمیده بود فرماندهان جنگ بر آن بودند تا فرصت ابتکار عمل و کشاندن جنگ به شکل فرسایشی و بلند مدت از دشمن گرفته شود به ویژه فصل گرمای طاقت فرسای جنوب کشور در راه بود .

قلی پور افزود: فتح خرمشهر نگرش دنیا به ایران را تغییر داد . عملیات فتح المبین یا آزادسازی بخش گسترده از خط خوزستان از شمال غرب این استان پایان پذیرفته بود راه آزادسازی خرمشهر شلمچه هویزه و بخش‌های دیگر هموار رفته بود چرا که این محدوده وسیع برخلاف منطقه عملیاتی فتح المبین فاقد عارضه و ناهمواری زمینی بود ، البته نیروهای ما در غرب رودخانه کارون در قلب خرمشهر سه قرارگاه عملیاتی قدس در منطقه سوسنگرد و محور شمالی کرخه نور قرارگاه فتح در منطقه دارخوین قرارگاه نصر در شمال خرمشهر حمله سراسری خود را از منطقه عمومی رودخانه کرخه نور و غرب رودخانه کارون به منظور آزادسازی خرمشهر و مناطق شمالی آن عقب راندن دشمن تا مرز بین المللی آغاز نمودند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی رزمنده ها این جمله ی امام که فرمود ( خرمشهر را خدا آزاد کرد ) با تمام وجود حس کردند که خدا در جای جای این عملیات پشتیبان رزمندگان اسلام بود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار