مدیرکل امداد فارس خبر داد:

رشد ۴۸ درصدی صدقات و ۹۵ درصدی زکات در ۴ ماهه اول سال جاری/ رکوردشکنی جذب حامیان ایتام در روز شیرخوارگان حسینی

مدیرکل امداد فارس گفت: در سالهای گذشته شب 21 رمضان بیشترین جذب حامیان ایتام را داشتیم که امسال در روز شیرخوارگان این اتفاق افتاد و رکورد حامیان در فارس شکسته شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۸۷۰
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، مرتضی موصلی مدیرکل امداد فارس در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار، از رشد بی سابقه صدقات و زکات در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: در زمینه صدقات رشد 48 درصد را داشته‌ایم که میزان اعتبار آن 17 میلیارد تومان بوده است، در حوزه طرح اکرام و ایتام محسنین 82 میلیاردتومان کمک شده که افزایش 52 درصدی، درمبحث زکات با فرهنگ سازی که اتفاق افتاد در 4 ماهه امسال شاهد رشد 95 درصدی بودیم که میزان 52 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.  

مدیر کل کمیته امداد فارس با بیان اینکه در ایام دهه اول محرم 3 هزار حامی برای شیرخوراگان داشته ایم، گفت: در سالهای گذشته در شب 21 رمضان بیشترین جذب حامیان ایتام را داشتیم، اما امسال در روز شیرخوارگان رکورد شبهای رمضان هم شکسته شد.

وی گفت: پارسال حدود 307 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد که سقف تسهیلات 50 میلیون تومان بود و تعداد 22 هزار خانوار هم در سطح استان از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

موصلی با بیان اینکه مهمترین تاکید و مطالبه‌ای که رهبرمعظم انقلاب، نخبگان و مجلس شورای اسلامی داشتند، مبحث توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در 3 محور اقتصادی با رویکرد اشتغال و کارآفرینی به‌ویژه در حوزه کسب و کار‌های خرد؛ محور توانمندسازی فکری و فرهنگی و توانمندسازی اجتماعی است که این محور‌ها ارتقای جامعه سطح هدف را دنبال می‌کند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه توانمندسازی اجتماعی در راستای ارتقاء منزلت زن و کرامت خانواده‌هاست، گفت: استان فارس افتخار خدمت‌رسانی به 4 هزار نفر جمعیت معادل 350 هزار نفر را دارد که از این تعداد 164 هزار خانواده در سطح استان معیشت بگیر هستند و تلاش مجموعه امداد استان بر این است که در تحقق توانمندسازی 3 محور فوق گام جدی بردارد.

موصلی بر ضرورت توسعه سهم و نقش مردم در پیشبرد ماموریت‌های امداد امام تاکید کرد و افزود: با اتکاء به منابع دولتی نمی‌توان در راستای توانمندسازی قدم برداشت لذا کمیته امداد در این مسیر افزایش سهم و نقش مردم در حوزه‌های " سنت حسنه انفاق و نیکوکاری" را در پیش گرفته و دستاورد‌های ارزنده را در این زمینه داشته است که در چند سال اخیر 365 مرکز نیکوکاری با ظرفیت مردمی در سطح استان در حال فعالیت است.

مدیر کل کمیته امداد فارس در بخش دیگری با تصریح بر اینکه جذب منابع مالی در کاهش فقر رشد قابل توجهی داشته است که این مهم از جمله سیاست‌های امداد است، گفت: در جامعه هدف امداد توانمدسازی حقوقی نیز دنبال می‌شود. 

موصلی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های امروز جامعه رشد تولید، مهار تورم و توسعه فعالیت‌های اقتصادی است، افزود: در چهار ماهه امسال سهم اشتغال نیازمندان کمیته امداد امام فارس با عنایت مجموعه نظام و دولت از محل تبصره 16 به 2 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که رشد 42 درصدی داشته است.

وی در بخش دیگری با اعلام اینکه 97.2 دهم درصد منابع اشتغال نیازمندان با همکاری بانک‌ها در سال گذشته جذب شد و در مسیر کارآرفرینی و جامعه  مورد هدف قرار گرفت، افزود: بر حسب ارزیابی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی "کمیته امداد فارس" بعنوان یکی از 3 دستگاه برتر کشور در حوزه اعتبارسنجی و راستی آزمایی معرفی شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در حوزه مشاغل مورد نظر ماست، گفت: تعداد 49 هزار دانش آموز و 4500 دانشجو در استان فارس از ظرفیت‌های فرهنگی امداد بهره‌مند می‌شوند، همچنین بیش از 700 نخبه علمی، تحصیلی، ورزشی و فرهنگی در سطح ملی نقش آفرینی کردند و از خدمات امداد بهره‌مند شدند.

موصلی، تهیه و اهدای 700  سری جهیزیه نوعروسان نیازمند با ارزش 35 میلیون تومان  با کمک خیران در 4 ماهه امسال را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: بیش از 7 هزار زن سرپرست خانواده در سطح استان از خدمات بیمه‌ای  استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به مبحث مسکن، بیان کرد: در سال گذشته جامعه هدف امداد فارس 2 هزار و 172 واحدبوده که به همین تعداد واحد منزل مسکونی تحویل مددجویان شده است که منابع آن از محل خیران، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی بوده است. همچنین حوزه مسکن ملی امسال نیز ساخت تعداد 2300 واحد را آغاز کردیم که نزدیک به 5600 واحد را هدفگذاری کرده‌ایم.

موصلی گفت: در جامعه کنونی علی رغم اینکه با مشکلات اقتصادی رو به رو هستیم، اما با عنایت خیران و فرهنگ شریف مردم استان فارس و احساس مسئولیتی که داشتند در 4 ماهه امسال  در بهره‌گیری از ظرفیت خیران شاهد رشد 86 درصدی بوده‌ایم.  

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار