به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار محمد زهرایی، صبح یکشنبه در رزمایش جهادگران فاطمی۳ که در مسجد حظیره یزد برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا اظهار کرد: در این زیارتنامه سه گروه از جمله کسانی که با ولایت زاویه دارند، کسانی که قتل کردند و بسترسازانی که باعث شدند، جبهه باطل این حادثه را برای امام حسین (ع) و یارانشان رقم بزنند، لعن شدهاند.
وی عنوان کرد: دسته سوم، «مُمَهدین» هستند که در طول تاریخ از آنها صحبتهای بسیاری شد، کسانی که سیاهی لشکر بودند و اصلاً نمیدانستند مشکل چیست و بعضی از آنها ولایت را نیز قبول داشتند، اما در سپاه دشمن قرار گرفتند.
سردار زهرایی بیان کرد: برخی از ممهدین میتوانند افراد با ایمانی باشند که اتفاقاً در لشکر دشمن هم نیستند و اتفاقاً بستری هم برای دشمن فراهم نکردهاند. ممهدین از این منظر کسانی هستند که تا شب عاشورا با، ولی خود همراه هستند، اما دچار ترس میشوند و بر میگردند.
وی با بیان اینکه بیتفاوتها جزء ممهدین هستند، افزود: یکی از یاران امام حسین (ع) که تا ظهر عاشورا حضرت را همراهی کرد، از آنجا که خود را بیاثر در سرنوشت این واقعه میدانست، امام را تنها گذاشت بنابراین کسانی که تا دقیقه ۹۰ میمانند، اما خود را بیاثر میدانند در حالی که ماندن در کنار، ولی تکلیفی است، از ممهدین هستند.
سردار زهرایی با اشاره به نهضت توابین که بعد از قیام عاشورا اتفاق افتاد، عنوان کرد: قیام توابین ۴ تا ۵ هزار شهید در خونخواهی امام حسین (ع) داشت؛ اما این قیام را کسی رقم زد که صبح تا ظهر عاشورا در کنار امام نبود در حالی که در زمان مشخص باید در زمین امام میبود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهدا دارای دو مؤلفه «تلاش» و «اشک» بودند، اظهار کرد: هرچه اشکهای نیمه شب بیشتر باشد، یعنی ارتباط با خدا بیشتر است و هر چه ارتباط با خدا بیشتر باشد، درجات قرب الهی بالاتر است همانطور که امام حسین (ع) رابطه خود را با خدا در اوج نقطه اخلاص تنظیم کرد و خدا ۱۴۰۰ سال بشریت را به پای امام حسین (ع) ریخت.
وی ادامه داد: تلاش هم یعنی خدمت به مردم و کاری که امروز جهادگران انجام میدهند، مصداق واقعی تلاش است.
سردار زهرایی ادامه داد: جهاد سازندگی در اوایل انقلاب مملو از افرادی بود که این دو مؤلفه را داشتند و سنگرداران بیسنگری بودند که فارغ از زن یا مرد بودن، با باورها و ارادههای خود به میدان آمدند.
وی تأکید کرد: امروز نبرد، نبرد تمدنی است و نباید به فکر جنسیت باشید، کسانی که ابزار حجاب و جنیست را مطرح میکنند، رویارویی جبهه حق و استکبار را به جنسیت تنزل میدهند.
سردار زهرایی خطاب به جهادگران تصریح کرد: بیتفاوت نباشیم، در زمان و زمین با، ولی خود همراه باشیم، اشک و تلاش داشته باشیم و سنگرساز بیسنگر باشیم.
وی با طرح این سؤال که امروز هویت ما کجاست، افزود: بخواهیم یا نخواهیم ما با جبهه استکبار در تقابلیم و این تقابل به اوج خود رسیده، اما ما باید در این مسیر، جای خود را پیدا کنیم.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: در نهایت زمین برای مستضعفان و حق طلبان است، اما باید دید که ما هم در زمان و زمین، ولی خود هستیم، سنگردار جنگ ترکیبی هستیم و باید مراقب باشیم تا در گروه ممهدین قرار نگیریم.
سردار زهرایی ادامه داد: فتنه سال گذشته یک فتنه بزرگ ترکیبی علیه نظام اسلامی بود، برخی در بیرون، دچار اشتباه محاسباتی شدند و با جمله «اینها رفتنی هستند»، دروغ شیرین را در زیست مجازی خود پذیرفتند.
وی عنوان کرد: در جنگ شناختی سال گذشته همه به میدان آمدند و رویکرد نظام اسلامی، شنیدن همه صداها بود و جایی که این فتنه به نفع انقلاب برگشت، بچههایی از جنس انقلاب به میدان آمدند به عنوان مثال «امیری» کارگر سادهای در قشم بود که وقتی پرچم اباعبدالله را آتش زدند، برای خاموش کردن آن اقدام کرد و در نهایت به شهادت رسید یا «روح الله عجمیان» و... که در مجموع ۹ نفر از شهدای امنیت سال گذشته یا مسئول یا عضو بسیج سازندگی بودند.
سردار زهرایی عنوان کرد: این اتفاقات یعنی اینکه ورق فتنه را آرمانها عوض کردند و دشمن همین مؤلفه را ندارد وگرنه رصد و اشراف اطلاعاتی دشمن از ما بسیار بیشتر است، اما آرمان ندارد و فقط در مکتب عاشورایی و مکتب علوی آرمانها تربیت میشود و این برگ برنده ماست.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تأکید کرد: چشمه جوشان انقلاب اسلامی که از مکتب عاشورایی الهام میگیرد، تمام شدنی نیست، زیرا این مکتب، آرمان تربیت میکند.
وی تصریح کرد: در اردوهای جهادی رزمایش جهادگران فاطمی به دنبال شناسایی افرادی با ایدئولوژی انقلاب اسلامی هستیم، خانهسازی، آبرسانی و... انجام میدهیم، اما ورای همه این اقدامات و خدمترسانیها، آرمانسازی است.
سردار زهرایی اظهارامیدواری کرد: روزی شاهد جبهه جهانی جهادی در سراسر عالم باشیم و آرمان عاشورا و انقلاب اسلامی را در جهان گسترش دهیم.