در بیانه هیأت رزمندگان اسلام ویژه روز جهانی قدس؛

دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم، یک فضیلت است

هیات رزمندگان اسلام شرکت در راهپیمایی روز قدس را، یک فریضه می داند و تمامی هیئات رزمندگان اسلام سراسر استان همگام با ملت مومن، انقلابی و ولایتمدار، در این حماسه حضور، شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۵۸۹۴۱۴
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن بیانیه را با هم مطالعه کنیم...

بسم الله الرحمن الرحیم

«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ»

دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم، یک فضیلت است

تعیین روز جهانی قدس از جمله ابتکارهای تاریخی حضرت امام خمینی (ره) است که با گذر زمان، ارزش های راهبردی آن بیش از پیش آشکار می شود. اشغال سرزمین فلسطین از سوی صهیونیست ها با حمایت و پشتیبانی دولت های ظالم و ستمگر  غربی از یک سو، و وارد شدن ظلم ها و ستم ها با جنایت ها، کشتارها و ددمنشی ها نسبت به مردم مظلوم فلسطین از دیگر سو، جهان اسلام و تمامی آزادیخواهان را در برابر آزمونی بزرگ و تاریخی قرار داد.

از افتخارات بزرگ ملت ایران در عصر حاضر، آن است که با انقلاب اسلامی خویش، در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار گرفت و رهایی قدس شریف را در ردیف آرمان های اسلامی و انسانی خود قرار داد. حضرت امام خمینی (ره) با درک درست از نقشه های شوم استعمارگران غربی، بر این باور بودند که رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی، همانند یک غده سرطانی در پیکر جهان اسلام نقشی فتنه انگیزانه، تخریب گرانه و آسیب رسان داشته؛ بر این اساس باید ریشه کن گردد.

جمله راهبردی و جهت دهنده آن عزیز سفر کرده مبنی بر اینکه، «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو گردد»، از پشتوانه آموزه های اسلامی و ارزش های انسانی برخوردار است. دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم، دارای ارزش ذاتی بوده و در تمامی مکتب ها و ادیان توحیدی، یک فضیلت به شمار می آید. رفتارهای ظالمانه، ستمگرانه و جنایتکارانه صهیونیست ها در هفت دهه گذشته، از زمان اشغال سرزمین قدس شریف تا کنون، نشان می دهد آنان در رتبه اول ظلم و جنایت قرار داشته، بر این اساس مظلوم تر از ملت مقتدر غزه و فلسطین در عصر حاضر نمی توان یافت.

بنابراین دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و مبارزه تمام عیار با رژیم صهیونیستی تا رهایی قدس شریف و آزادی تمامی سرزمین های اشغال شده از چنگال صهیونیست های کودک کش و خون آشام، یک تکلیف دینی و یک وظیفه انسانی برای هر فرد مسلمان و غیر مسلمان به حساب می آید.

روز قدس، روز تعیین موقعیت و اعلان موضع نسبت به این تکلیف دینی و انسانی قلمداد می شود. فلسطین اکنون به مهم ترین شاخص برای تمایز دوست از دشمن، همراهی با مظلوم یا ظالم، قرار داشتن در جبهه حق یا باطل تبدیل شده است.

روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان که از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان «روز قدس» اعلام شده، روزی است که تمامی حق طلبان، عدالتخواهان، آزادیخواهان، مظلوم پناهان و ظالم ستیزان، به صحنه می آیند و با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی ها، از جنایتکاران صهیونیستی برائت می جویند و همراهی و پشتیبانی خود از ملت مظلوم فلسطین را به نمایش می گذازند. اکنون در میان ملت ها، ملت ایران و در میان دولت ها، دولت جمهوری اسلامی، به عنوان پرچمدار دفاع از حقوق ملت مظلوم، مقاوم و آواره فلسطین در جهان شناخته شده و این افتخاری بس بزرگ برای ایرانیان پیرو مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

به یاری خداوند سبحان امروز با گسترش و اقتدار جبهه مقاومت روند نابودی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی شتاب گرفته است و به اذن الهی و در پرتو مقاومت مردم مقتدر مظلوم غزه و فلسطین به زودی طومار ظالمان و غاصبان در سرزمین‌های اشغالی در هم پیچیده حواهد شد.

رژیم جعلی صهیونیستی و کودک‌کش اسرائیل که آخرین نفس‌های شوم و منحوس خود را می‌کشد در آخرین جنایت دهشتناک، ددمنشانه و تروریستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه حمله کرد و جمعی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی به شهادت رساند. این جنایت تروریستی باری دیگر ثابت کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از اصول انسانی و قراردادهای بین‌المللی پایبند نبوده و نیست و برای تداوم چند روز بیشتر از عمر منحوس خود تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا می گذارد.

به مدد الهی به زودی حامیان جنایت علیه کنسولگری ایران در دمشق در زمان و مکان مناسب مجازات می‌شوند، اما سیلی محکم را ملت بزرگ ایران اسلامی در روز جمعه در راهپیمایی عظیم روز قدس به این رژیم جعلی و حامیان آنها خواهند زد و امسال روز جهانی قدس متفاوتی را برگزار خواهند کرد.

هیئات رزمندگان اسلام سراسر استان چهارمحال وبختیاری شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را، یک فریضه می داند و همگام با ملت مومن، انقلابی و ولایتمدار، در این حماسه حضور، شرکت خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار