منطقه آزاد دوغارون ظرفیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را دارا است

فرماندار تایباد گفت: با تمهیدات انجام شده در راستای توسعه‌ اقتصادی و بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت مرز دوغارون،فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه آزاد تجاری دوغارون ایجاد می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۹۲۲۹۶
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، مهدی شیردل در میزگرد فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه آزاد دوغارون که با حضور زعفران کاران تایباد برگزار شد، اظهار کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات زراعی و باغی در این منطقه آزاد تجاری و همچنین تجارت در بازار جهانی برای فعالین و متقاضیان ایجاد می‌شود.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری-صنعتی دوغارون در فاز یک به مساحت ۲۴۵ هکتار مهیا شده و اولویت سرمایه گذاری در این کانون اقتصادی به مشارکت کنندگان بومی اختصاص دارد.

شیردل بیان کرد: مرزنشینی، عدم تکیه به تسهیلات دولتی و وجود ارتباطات فرهنگی با افغانستان از مهمترین مزیت‌های کشاورزان و باغداران بومی این منطقه است.

فرماندار تایباد عنوان کرد: رایزنی‌های مسؤلان محلی خراسان رضوی و هرات که اکنون در دستور کار دو طرف نیز قرار گرفته، می‌تواند در حوزه تجارت و توسعه روابط اقتصادی ایران و افغانستان کارآمد باشد.

شیردل تصریح کرد: بخش اعظمی از مراودات اقتصادی تهران و کابل در حوزه تامین نیازهای افغانستان و ایران هنوز از دیگر ظرفیت‌های موجود در این همسایه شرقی استفاده نکرده است.

معافیت ۲۵ ساله مالیاتی در مناطق آزاد تجاری

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی دوغارون در ادامه این میزگرد اقتصادی اعلام کرد: مناطق آزاد تجاری از قید برخی قوانین اقتصادی رها هستند که یکی از آنها ارائه معافیت مالیاتی به مدت ۲۵ سال به سرمایه گذاران است.

محسن پوراحمدی توضیح داد: منطقه آزاد تجاری-صنعتی دوغارون در مجموع هفت هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت دارد که در فاز اول آن ۲۴۵ هکتار زمین آماده هر گونه سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی از سوی متقاضیان است.

وی عنوان کرد: معافیت از عوارض گمرکی و قوانین صادرات و واردات، وجود قانون کار اختصاصی، همکاری با کشورهای همسایه، ایجاد مناطق آزاد تجاری مشترک، امکان واردات کالای خام و فرآوری آن در محدوده منطقه آزاد و استقلال مدیریتی از جمله مزایای موجود در مناطق آزاد هستند.

پوراحمدی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان در مناطق آزاد بانک فراساحلی و مرکز مبادلات پولی با کد سوئیفت ایجاد کرد و پروژه ها با منابع مالی خارجی و ارزی تامین اعتبار می شوند.

وی مطرح کرد: دوغارون تنها منطقه آزاد در کشور است که به علت تراز تجاری مثبت، از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

همچنین در حاشیه این میزگرد، کشاورزان زعفران کار نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه سرمایه گذاری در منطقه آزادی تجاری دوغارون ارائه دادند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار