خبرهای داغ:

عضو هیئت علمی دانشگاه حجاب مقوم نظم اجتماعی است/ «آزادی»، بی‌حجابی را توجیه نمی‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه
حجاب مقوم نظم اجتماعی است/ «آزادی»، بی‌حجابی را توجیه نمی‌کند
علی‌اکبری با بیان اینکه حجاب عامل نظم اجتماعی است، گفت: بنابراین مخالفت با نظم اجتماعی به بهانه آزادی در پوشش مورد پذیرش جوامع نیست و هر کسی نمی‌تواند به بهانه فردگرایی مخل این نظم شود.
کد خبر: ۹۶۱۳۵۵۵
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-دکتر «راضیه علی اکبری»، مشاور خانواده در خصوص حجاب به عنوان یک فرهنگ، اظهار کرد: از منظر اسلام و فقهای بزرگوار شیعه، حجاب یک امر مسلم شرعی و الزام دینی است و همه کسانی که ایمان دارند؛ برای نشان دادن ایمان و میزان تعهد خود باید به همه دستورات شرعی و از جمله حجاب عمل کنند. از منظر دین حجاب به معنای محدودیت فردی و شخصی نیست؛ بلکه تقویت امنیت و نوعی خویشتنداری اجتماعی و تعهد جمعی است. در این معنا، حجاب امری فراجنسیتی است؛ یعنی درست است که بیشتر از طرف بانوان اعمال می‌شود ولی امری فراجنسیتی و معطوف به نظم اجتماعی است. 

این کارشناس رسانه و مبلغ با بیان اینکه حجاب عامل نظم اجتماعی است، تصریح کرد: بنابراین مخالفت با نظم اجتماعی به بهانه آزادی در پوشش مورد پذیرش جوامع نیست و هر کسی به بهانه فردگرایی نمی‌تواند مخل این نظم شود. ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز فرموده است؛ «حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد، یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود.»

علی اکبری با بیان اینکه تقویت ایمان یکی از راه های مبارزه با جنگ نرم است، افزود: امروز نیز ایران اسلامی با ایمان و اعتقاد راسخ با عفاف و حجاب خود خواهد توانست در مقابل جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن ایستادگی کند لذا پایبند بودن به احکام الهی و تمدن نوین اسلامی، موجب شکست دشمن در جنگ نرم می‌شود. ضمن اینکه در این راستا امر به معروف و نهی از منکر را هم نباید فراموش کرد.

علی اکبری بیان کرد: با توجه به تاثیرگذاری فرهنگی در سن کودکی، نیاز است که مسئولان امر، الگودهیِ مذهبی جذاب برای شکل دهی شخصیت اخلاقی و رفتاری را از مقطع پیش دبستانی آغاز کنند و در پاسخگویی به مسائل و احکام مذهبی و شبهات دینی تلاش بیشتری از سوی حوزه و دانشگاه صورت پذیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به شبهه شناسی و پاسخ به شبهات به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم در مقابله با جنگ نرم، خاطرنشان کرد: امروز باید در مقابل جنگ نرم علیه حجاب اسلامی زمینه مصونیت‌ جامعه را فراهم کنیم و از راه‌حل‌های تحقق این مهم، پاسخ به شبهات جوانان در مراکز آموزشی و انجام اقدامات فرهنگی است که تمام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه سواد رسانه برای مسئولان و افراد تأثیرگذار در جامعه چند برابر افراد عادی جامعه اهمیت دارد، تأکید کرد: اگر یک فرد اثرگذار با سواد رسانه‌ای آشنا نباشد، می‌تواند در جنگ ترکیبی به مهره‌ای ارزشمند برای دشمن تبدیل شود!

 وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین نسخه مقابله با جنگ شناختی دشمن است، گفت: کار تشکیلاتی در عرصه جهاد تبیین بدون اتاق فکر ممکن نخواهد بود. اتاق فکر می‌تواند اولویت‌ها و جهت‌گیری‌ها را تشخیص و دستور کار فعالیت تیم را مشخص کند.

علی اکبری خاطرنشان کرد: تبیین، روشنگر عقل است و عقل طالب استدلال، لذا کلامی اثرگذار است که مستدل باشد و ذهن مخاطب را به آرامش برساند. البته اقناع مبتنی بر شناخت پیش‌فرض‌ها ممکن خواهد بود، لذا باید تلاش کرد تا ابتدا مخاطب را شناخت و سپس توجه کرد که این مخاطب با کدام منطق اقناع خواهد شد. داستان اقناع‌سازی افکار عمومی داستان طولانی و عمیقی است که نیازمند مطالعه علمی در این عرصه‌ایم و همه جهادگران عرصه تبیین باید در این زمینه مطالعات جدی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها