خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

پایش بیش از ۵۰ واحد غیرفعال و راکد به همت گروه جهادی شهید مصلحیان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون

بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون از کانون‌های موفق در سطح استان فارس و کشور است که در زمینه احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی اقدامات بسیار موثری انجام داده است.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۳۹
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶

 

مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر جهادی و موفق بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به احیای واحد‌های اقتصادی عنوان کرد: یکی از وعده‌ها و شعار‌های اقتصادی شهید جمهور رئیسی عزیز در دولت سیزدهم، نهضت احیای واحد‌های اقتصای نیمه‌فعال، غیرفعال و راکد بود که از همان آغاز دولت، از سوی آیت‌الله رئیسی شروع به کار کرد. هدف از راه‌اندازی این نهضت، احیای واحد‌های اقتصادی بود تا به این وسیله بتوان آثار تحریم‌های اقتصادی را کمرنگ و حتی خنثی کرد تا با توجه ویژه به بخش خصوصی، اقتصاد مردمی تقویت شود. 

وی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تبیین فرمودند، ضرورت شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم طبیعی و انسانی موجود در کشور است که بسیج مهندسین می‌تواند در این زمینه نیز نقش بارزی را ایفا نماید. به همین منظور بسیج مهندسین صنعت و معدن، احیا و فعال‌سازی واحد‌های نیمه‌فعال و راکد را مورد توجه قرار داد که در این راستا سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور طرح‌های صنعت یار و معدن یار را در قالب قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء ابلاغ نمود که در حال اجرا می‌باشد که تاکنون نتایج بسیار مثبتی داشته است.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون کمک به تولید کنندگان و صنعتگران را 

از موضوعات و مأموریت‌های بسیج مهندسین صنعت و معدن دانست و گفت: کمک به تولیدکنندگان و صنعتگران در راستای نهضت سراسری جهش تولید و رفع موانع تولید در بخش صنعت و معدن است که در این زمینه دو طرح صنعت یار و معدن یار در قالب قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء اجرا می‌شود و ایجاد اشتغال پایدار و افزایش ظرفیت تولید از اهداف این طرح است که به جد پیگیری می‌شود.

شفیعی از اهداف دیگر این دو طرح را پایش، عارضه یابی و کمک به رفع موانع تولید در واحد‌های صنعتی و معدنی عنوان کرد و افزود: بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در قالب گروه جهادی شهید مصلحیان با مراجعه به واحد‌های صنعتی و تولیدی و معدنی مشکلات مربوطه را احصاء، سپس مشکلات در چهار گروه برای مانع زدایی و رفع مشکل دسته بندی می‌شود که شامل گروه اول مباحث مالی و بانکی، گروه دوم قانون و مقررات، گروه سوم تحقق و توسعه و گروه چهارم زیرساخت‌های شرکت‌های تولیدی و صنعتی می‌باشد.

مشکلات در این چهار دسته بررسی و در این مرحله این واحد‌ها به کمیته‌های تخصصی ارجاع داده شده و در جلسات کمیته تخصصی مشکلات و موانع بررسی و در نهایت راهکار‌های ارائه شده به جلسه قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء ارجاع و مصوبات به دستگاه‌های اجرایی جهت اجرا ارسال می‌شود و در نهایت مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی با پیگیری‌های مختلف رفع می‌گردد.

وی اضافه کرد:

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۵۰ واحد غیرفعال و راکد به همت گروه جهادی شهید مصلحیان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون پایش و عارضه یابی شده و همچنین تعداد ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در قالب قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا در سطح شهرستان مانع زدایی داشته ایم که مجدد به چرخه تولید بازگشتند و با احیای این تعداد واحد برای بیش از ۷۰ نفر شغل ایجاد گردید که از بین واحد‌های احیا شده مشکل کمبود نقدینگی، مشکل نبود تقاضا و بازار، مشکلات زیرساختی، مشکل تأمین ماشین آلات و مشکلات حقوقی در واقع دلیل توقف فعالیت شرکت‌های تولیدی و صنعتی بود که امیدواریم با کمک مدیران دستگاه‌های اجرایی، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بتوانیم در ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید در سال جاری که به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است، اقدامات مؤثرتری انجام دهیم.

شفیعی در ادامه گفت: بسیج مهندسین صنعت و معدن متولی امور واحد‌های تولیدی و صنعتی و معدنی در شهرستان نیست، بلکه نقش تسهیلگری و مطالبه گری در زمینه پیگیری و رفع مشکلات صنایع و معادن در سطح شهرستان دارد. اما بنا به وظیفه ذاتی بسیج در جهت رفع مشکلات اقشار مختلف جامعه، پیگیری و رفع مشکلات شرکت‌های صنعتی و معدنی و کمک در عبور از بروکراسی‌های اداری در این زمینه را یکی از اولویت‌های برنامه خود می‌داند که در این راستا در دهه اخیر بسیج مهندسین صنعت و معدن با ارائه خدمات و تسهیلات و نقش تسهیل گری خود، به توسعه صنعتی هر چه بیشتر واحد‌های تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان کمک شایانی نموده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار