انگیزه و تلاش لازمه اصلی قهرمانی ورزشی است

فاطمه ضحی امیری یزنی دانش آموز کلاس دهم و قهرمان کاراته در سطح بین المللی است.
کد خبر: ۹۶۱۷۲۸۱
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، فاطمه ضحی امیری یزنی تکواندو کای بسیجی گفت: من به خاطر آسم و کف پای صاف خیلی برایم سخت بود که کاراته کار کنم و موقع ورزش خیلی اذیت می‌شدم ولی به مرور توانستم خودم را قوی‌تر و به سختی‌ها غلبه کنم. 
انگیزه و تلاش لازمه اصلی قهرمانی ورزشی است
این کاراته کای بسیجی ادامه داد: در هر شروعی سختی است ولی برای بعضی‌ها کمتر و برای بعضی‌ها بیشتر، من سختی‌ای که کشیدم مربوط به این بود که هیچ کس شرایط جسمانی من روا درک نمی‌کرد و من برای اینکه نیازی به درک کردنم نداشته باشند، سعی کردم با ضعف هایم، مقابله کنم.

وی در مورد محدودیت حرکتی در ورزش، گفت: از نظر من هر ضعفی که دارید به جای آن در عرصه دیگری توانایی و استعداد بیشتری نسبت به بقیه دارید، همینطور اکثر خانواد‌ها از روی دوست داشتن و علاقه مخالفت می‌کنند ولی فرزندان باید ثابت کنند که می‌توانند.

این ورزشکار شکست در مسابقات را از بدترین خاطرات زمان ورزش خود عنوان و بیان کرد: با برگزاری مسابقات و استعدادیابی رایگان کسانی که می‌توانند قهرمان شوند ولی شرایط مالی خوبی ندارند و دارای محدودیت، می‌توانند خود را مطرح کنند و همینطور برگزاری برنامه‌های ورزشی در مدارس از راه‌های کشف قهرمانان هستند.

وی همچنین از مهاجرت ورزشکاران، گفت: برخی از ورزشکاران فکر می‌کنند، به اندازه کافی در ایران به ورزش اهمیت نمی‌دهند و از آن حمایت نمی‌شوند و به این علت اقدام مهاجرت می‌کنند، برای ورزش کردن انگیزه و تلاش لازمه اصلی است و استعداد به تنهایی کافی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار