امام جمعه بوشهر:

برگزاری مراسم رئیسعلی دلواری احیای فرهنگ مقاومت در ایران است

برگزاری مراسم رئیسعلی دلواری احیای فرهنگ مقاومت در ایران است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری در واقع احیای فرهنگ مقاومت در کل ایران است.
کد خبر: ۹۶۲۳۹۲۶
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در نشست با اعضای کنگره ستاد بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری، اظهار کرد: یک جامعه مثل پیچیده‌ترین محصولات جهانی است و پیچیده‌ترین سیستم و ساز و کار مدیریت، مدیریت منابع انسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه یک جامعه نیز می‌تواند دچار کهنگی و افت شود، افزود: بزرگترین کار برای مدیریت جامعه احیای ارزش‌هایی است که آن جامعه را در روند رشد و ارتقا سطح اقتدار اجتماعی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: دو ویژگی مهم که عامل قدرت و مولفه پیشرفت استان بوشهر هستند یکی دیانت و دیگری مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: استان بوشهر پنج قرن تاریخ مقاومت دارد و مقاومت در این استان به فرهنگ تبدیل شده است.

وی، رئیسعلی دلواری را به معنای یک کد رمز دانست و گفت: امروزه پیشرفت‌های صنعتی و عمرانی و اقتصادی ما در استان هم در این ریشه معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: وقتی ۱۲ شهریور و روز رئیسعلی دلواری را گرامی می‌داریم، در واقع می‌خواهیم خودمان و ریشه و اصالت‌های خود را احیا کنیم و وقتی روز قرآنی برگزار می‌کنیم، می‌خواهیم بخش دیانت را زنده کنیم.

وی افزود: مسئولین استان باید در زمینه احیای فرهنگ مقاومت و دیانت همکاری کنند و اعتبارات لازم را در دو بخش اختصاص دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در بخش دیانت در استان بیش از ۱۹۲ هزار مترمربع حوزه ساخته‌ایم و در حوزه مقاومت هم باید همین کار را انجام دهیم و در این راستا از خانواده شهید رئیسعلی دلواری در احیای مقبره وی قدردانی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید پیگیری لازم برای راه اندازی موزه و جلوگیری از تعطیلی آن انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: لیست شهدا و جانبازان و مجروحان همراه رئیسعلی دلواری استخراج شود.

وی با اشاره به نقش مادر رئیسعلی دلواری در پرورش وی، گفت: رئیسعلی دلواری را مادر او رئیسعلی دلواری کرد و باید قدردان این مادر باشیم و روی عنوان مادر مقاومت کار شود و آن را نماد ملی کنیم و زندگی نامه او نوشته شود.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز کرد: مقتل و محل شهادت رئیسعلی دلواری هم باید احیا و یک نمادی برای آن طراحی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار