رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

افتتاح هشتمین واحد تولید مرغ تخم‌گذار کردستان

هشتمین واحد تولید مرغ تخم‌گذار به ظرفیت ۷۰ هزارقطعه‌ای در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع در آخرین روز از هفته دولت در سنندج افتتاح شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۱۸۸
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در آیین افتتاح این طرح، اظهار کرد: با افتتاح این طرح در سال یک هزار و ۶۰۰ تُن تخم‌مرغ تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۳۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است، افزود: باتوجه‌به اهمیت ایجاد اشتغال طرح‌های کشاورزی، در این طرح ۳۵ نفر به طور مستقیم مشغول به کارخواه‌اند شد.

بیش از یک میلیون و ۱۴۷ هزار تن گندم در کردستان خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه این طرح هشتمین طرح بزرگ تولید مرغ تخم‌گذار در استان و دومین طرح تولید این محصول در شهرستان سنندج است، بیان کرد: هفته دولت ۶۱ پروژه در استان به بهره‌برداری رسیده است که این خود نشان از این دارد که اقتصاد استان بر پایه کشاورزی و ایجاد اشتغال در اولویت این سازمان است.

اسکندری یادآور شد: باتوجه‌به بحث امنیت غذایی، در استان در تولید تخم‌مرغ مقداری ناترازی در استان وجود داشت که تا پایان مهرماه سال جاری با افتتاح یک طرح ۱۰۰ هزارقطعه‌ای دیگر در این بخش تولید تخم‌مرغ در استان به بیش از ۲ برابر افزایش خواهد یافت که بخش عمده‌ای از مصرف استان را تأمین می‌کند.

وی یادآور شد: کسب مقام دوم کشوری و تولید افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن و خرید تضمینی نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این محصول استراتژیک نشان از تلاش کشاورزان و همکاران حوزه کشاورزی استان در جهت تأمین امنیت غذایی کشور است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار