بروشکی در همایش نومعلمان زاهدانی:

معلمی شأن و منزلت بالایی دارد و نومعلمان باید بدانند که رسالت معلمی بسیار مهم است

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جمع نومعلمان زاهدانی با اشاره به جایگاه رفیع دانش و معرفت در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: معلمی شأن و منزلت بالایی دارد و نومعلمان باید بدانند که رسالت معلمی بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۶۲۷۵۹۷
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، بروشکی، مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آموزش و پرورش تصویرگر و نشان دهنده آینده هر کشوری است، افزود: همه مسئولین فردای کشور، امروز در حال پرورش و تحصیل در مدارس هستند و این موضوع به خوبی اهمیت حوزه آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه معلمان امروز در حال آموزش و پرورش مقدمه‌سازان ظهور هستند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که همه باید برای رونق و ارتقای آن بکوشند و در این راستا باید تلاش کنیم تا آینده کشور به شکل شایسته‌ای ساخته شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به چالش‌های آموزش‌وپرورش، گفت: امروز معلمانی انتخاب شده‌اند که جزو بهترین افراد حاضر در آموزش و پرورش هستند و با رعایت اصل شایسته سالاری گزینش شده اند.

 

بروشکی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت و تاثیرگذاری معلمان، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند معلمان معمار هویت و آینده کشور هستند؛ معلمان به اندازه‌ای تاثیرگذارند که اگر از مراجع تقلید نیز سوال بپرسید، می‌گویند من هم پرورده معلم هستم و این عین کلام رهبری است و بنابراین باید در انتخاب‌مان دقت زیادی داشتیم.

 

وی افزود: استخفاف و تحقیر معلمان کار ناپسندی است؛ امروز به عنوان یک معلم خود را متعهد می دانیم و باید با جدیت به دنبال پرورش استعدادهای کودکان باشیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان معلمان را افسران جنگ ترکیبی امروز خواند و گفت: دشمن در حال تلاش است که به مدارس رخنه کند و در این راستا باید توجه کرد برای موفقیت در این جنگ حساسیت در انتخاب معلمان بسیار مؤثر است.

 

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش بخش اعظمی دولت را تشکیل می‌دهد، گفت: آموزش و پرورش دستگاه و ارگان متفاوتی است و باید به آن متفاوت نیز نگاه کرد؛ در آموزش‌وپرورش هیچ امری دستوری اجرا نمی‌شود.

 

بروشکی در بخش دیگری از سخنانش به سند تحول بنیادین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین تاکید شده که باید دانش‌آموزان را حقیقت‌طلب و میهن‌دوست‌ بار آورد، چون دشمن از بیداری ما می‌ترسد؛ آن‌ها تعجب می‌کنند که ما در مدارس شورا‌های دانش‌آموزی داریم و بچه‌های ما در فضای مدارس مشارکت‌پذیری را تمرین می‌کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: معلمی شأن و منزلت بالایی دارد و نومعلمان باید بدانند که رسالت معلمی بسیار مهم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار