مشکلات اینترنت مشترکان مخابرات پیگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: شرکت مخابرات به‌مانند شرکت‌های دیگر مشغول به ارائه خدمات است و اگر مشکل اینترنت مشترکان مربوط به اداره مخابرات باشد قطعاً پاسخگوی مشترکین خواهیم بود.
کد خبر: ۹۶۲۹۱۷۴
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
مشکلات اینترنت مشترکان مخابرات پیگیری می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مخاطبان این خبرگزاری چندی پیش با ثبت پویشی با عنوان «رسیدگی به وضعیت اینترنت و آنتن‌دهی اردبیل؟» خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.در متن این پویش آمده است: « باسلام مدتی است در اردبیل وضعیت اینترنت به شدت خراب است و دائما مشکل کندی اینترنت داریم. علاوه بر کندی اینترنت وضعیت آنتن‌دهی هم در برخی محله‌ها به شدت خراب است درخواست رسیدگی به این موضوع را خواستاریم؟!»برای پیگیری این موضوع خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل به سراغ بهمن اسماعیل‌زاده مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل رفت.

متولی اصلی اینترنت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات است

بهمن اسماعیل‌زاده مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: متولی اصلی اینترنت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و در خصوص وضعیت کُندی اینترنت نیز باید به‌صورت مصداقی بدان پرداخته و مشکل اصلی بررسی شود.
وی افزود: اداره مخابرات هم به‌مانند دیگر شرکت‌های خصوصی است و به ارائه خدمات می‌پردازد و اگر مشکل اینترنت مشترکان مربوط به خدمات ارائه‌شده توسط شرکت مخابرات باشد، ما قطعاً پاسخگوی مشترکین خواهیم بود اما اگر اینترنت مشترکان به شرکت‌های دیگر مربوط باشد، باید خود آن شرکت‌ها پاسخگوی مردم باشند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل با اشاره به علل مختلف کندی اینترنت تصریح کرد: کندی اینترنت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مثلاً مشکل از لپ‌تاپ یا مودم فرد یا خطِ طرف باشد، استفاده از فیلترشکن‌ها هم موجب کندی اینترنت است ولی در کل اگر مشکل اینترنت مصداقی و از جانب اداره مخابرات باشد ما پاسخگوی مشترکان خواهیم بود.

وضعیت آنتن‌دهی کل کشور تحت رصد مرکز ناک است

اسماعیل‌زاده در ادامه سخنان خود به وضعیت آنتن‌دهی در استان اشاره کرد و گفت: در بحث آنتن‌دهی هم باید گفت که این بحث مربوط به مرکز "ناک" کشور است و هرگونه مشکلی در آنتن‌دهی سایت‌های سراسر کشور رخ بدهد، این شبکه اخطارهای لازم را صادر می‌کند.
وی بیان کرد: مرکز ناک دسترسی‌های لازم به شبکه‌های آنتن کشور را دارد و برای مثال، هرگونه نوسان پهنای باند و یا خرابی در هر جای سیستم آنتن‌دهی کشور باشد، اخطارها از جانب این شبکه صورت می‌گیرد و خود استان‌ها پیگیر این خرابی‌ها می‌شوند.

شهروندان مشکلات مربوط به آنتن دهی را در سامانه cra.ir ثبت کنند

در پی این بحث‌ها خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل به سراغ شهریار سرداری، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اردبیل رفت.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اردبیل اظهار کرد: در اپراتور‌های خصوصی تلفن همراه با پشتیبانی از ضعف در آنتن‌دهی، شماره ۱۹۵ در اختیار شهروندان است تا با ثبت شکایات خود، رسیدگی به مشکلات آن‌ها انجام شود. همچنین برای سیم‌کارت‌های همراه اول، شماره ۹۹۹۰ مختص این کاربران بوده و می‌توانند با تماس و ثبت شکایت، اقدام به پیگیری مشکل خود کنند.
وی افزود: سامانه تنظیم مقررات به آدرس cra.ir نیز برای شهروندان مهیا شده و می‌توانند با ثبت شکایات خود و ارسال تیکت، ظرف چند روز آینده، منتظر برای حل نواقص پهنا و اینترنت خود باشند و تمامی اپراتورها موظف هستند تا در کمترین زمان ممکن، نسبت به برطرف ساختن نواقص پهنا و باند، اقدام کنند؛ همچنین به‌طورجدی پیگیر هستیم تا به‌تمامی تیکت‌های ارسال شده، پاسخ داده شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار